به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست شورای زکات استان تهران با بیان اینکه کندی روندها در استان تهران در بخش های اجرایی، آموزشی، ورزشی، درمانی و سایر بخش های وجود دارد افزود: استان تهران از آخرین استان هایی بود که شورای زکات درآن شکل گرفت و علت آن ناشی از تعدد مدیریت ها است.
وی با بیان اینکه تلاش بیشتر مدیران استان تهران عقب ماندگی این استان را جبران می کند گفت: همه باید تلاش کنیم تا با ترویج زکات در استان تهران خود را به حد دیگر استان ها برسانیم.
مقیمی گفت: محرومیت استان تهران تا حدی است که حتی از داشتن یک شبکه تلویزیونی استانی نیز محروم است.
وی گفت: استان تهران علاوه بر زکات گندم و جو ظرفیت خوبی در ترویج زکات طلا و نقره با عنوان زکات مال التجاره دارد که باید این ظرفیت نیز فعال شود.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 2 هزار و 110 میلیارد ریال زکات در سراسر کشور جمع آوری شده است افزود: این میزان رشد 133 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
نجفعلی انتظاری افزود: بخش زیادی از زکات جمع آوری شده مربوط به زکات فطره است که این امر پس از قانون ساماندهی زکات فطره کشور و تمرکز آن در دبیرخانه کمیته امداد محقق شد.
وی گفت: در استان تهران 85 میلیارد ریال در شش ماه اول سالجاری جمع آوری شده است افزود: امر جمع آوری زکات به هماهنگی و عملکرد مسئولانه 11 نهاد عضو در شورای عالی زکات نیازمند است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز در این نشست گفت: شورای زکات استان تهران نهادی نوپا است که برای رونق بیشتر در امر زکات نیازمند حمایت و همراهی دستگاه های مسئول است.
محسن ولیئی با بیان اینکه استان تهران ظرفیت بسیار نسبت به زکات جمع آوری شده در سالجاری که مبلغ 85 میلیارد ریال است دارد افزود: این امر نیازمند فرهنگسازی و تبلیغ رسانه ای است که در این میان رسانه ملی نقش گسترده تر و پررنگ تری باید داشته باشد.
وی گفت: زکات جمع آوری شده در استان تهران صرف امور محرومین و نیازمندان از جمله تهیه جهیزیه، درمان؛ تحصیل، آزادی زندانیان و تامین مسکن نیازمندان شده است.
تهرام/6139//1348
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.