مصطفی چقایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری 15 مورد بیمار مرگ مغزی در سطح مراکز درمانی استان شناسایی شد که به جز موارد اهدای قطعی عضو، سه مورد نیز با رضایت خانواده همراه بود اما به دلیل نبود گیرنده اهدا انجام نشد.
وی توضیح داد: مهمترین مشکل در حوزه اهدای عضو ضعف در فرهنگ اهدا است و با وجود موارد بالا بودن ارقام شناسایی به دلیل نبود رضایت خانواده ها تعداد کمی از آن به اهدای قطعی می انجامد.
وی بیان کرد: رسانه های جمعی در تقویت فرهنگ اهدای عضو به عنوان امری انسان دوستانه نقش محوری دارند و باید فعالیت بیشتری در این حوزه انجام شود.
انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی (تبسم) در صدور کارت اهدای عضو با دانشگاه علوم پزشکی اراک همراهی دارد و بر اساس آمار موجود سه هزار و 430 قطعه کارت اهدای عضو برای مراجعان در این استان صادر شده است.
واحد شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک با شناسایی و رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی زمینه انتقال این بیماران را به بیمارستان های تهران فراهم می کند و عمل اهدا در خارج از استان انجام می شود.
بر اساس آمار موجود از سال 88 تاکنون اعضای بدن بیش از 30 بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی پس از اهدا به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.
6013/3075/خبرنگار:مژگان حیدری***انتشاردهنده:حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.