شهریار فولادوند عصر پنجشنبه در حاشیه نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان مرکزی در جمع خبرنگاران در خانه معلم اراک، افزود: سند تحول بنیادین حاوی برنامه ای جامع و کامل است که به عرصه های 6 گانه تربیت توجه کرده و این سند به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است.
وی بیان کرد: محتوای دروس و جذب، تربیت و به کارگیری معلمان در آموزش و پرورش نیز بر مبنای سند تحول بنیادین است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: مقرر شده بخشی از سند تحول بنیادین به صورت نمونه آزمایشی در استان مرکزی اجرایی شود که هنوز اجرا نشده اما در دست پیگیری است.
فولادوند اظهار کرد: در این راستا مقرر شده است که فعالیتی به نام کارآفرینی در 18 مدرسه در مناطق یک و 2 اراک، ساوه و خمین اجرایی شود و پیشنهاد شده بود که در این خصوص پنج نفر از کارشناسان به منظور ارزیابی کارآفرینی مدارس به کشور کره اعزام شوند.
وی گفت: برخی افراد به اشتباه این طرح و اعزام کارشناسان به کره را اجرای سند 2030 اعلام کرده اند که خلاف واقع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: موضع رسمی آموزش و پرورش در مورد سند 2030، دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و فرمایشات ایشان فصل الخطاب است و غیر از گفته های ایشان در خصوص این سند چیزی پذیرفته نشده و نخواهد شد.
فولادوند تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نیز پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و سند 2030 را ملغی اعلام کرده است.
وی گفت: آموزش و پرورش با تشکل های غیردولتی به جز بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و هلال احمر به واسطه مهارت آموزی و تفاهم های منعقد شده هیچ ارتباطی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: اخباری به گوش رسیده که در آموزش و پرورش استان مرکزی آموزش های جنسی خارج از ضوابط ارایه می دهد، افرادی که چنین مطالبی را بیان می کنند، جغرافیای آموزش و پرورش را به خوبی نمی شناسند، اینجا جمهوری اسلامی ایران است و هیچگاه در کشور و این استان آموزش جنسی داده نشده، نمی شود.
فولادوند بیان کرد: معلمان متدین و انقلابی کشور و استان مرکزی پاسبان های انقلاب اسلامی هستند و به فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر پایبند هستند.
وی تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام امور باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد، در سخنرانی روز گذشته معظم له مطالب بسیار ارزشمندی بیان شد و همه باید این سخن ایشان را که مردم باید در فضای مجازی مواظب شلیک توپخانه دشمن باشند جدی بگیرند.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.