سرهنگ منصور بهزادنیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 80 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: این اراضی در 45 فقره آتش سوزی در شهرستان های استان مرکزی به وقوع پیوسته و شهرستان های اراک، شازند، فراهان و خنداب به ترتیب در این مدت بیشترین میزان آتش سوزی در مراتع طبیعی را به خود اختصاص داده اند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی گفت: آتش سوزی در هر هکتار از اراضی و مراتع طبیعی استان 11 میلیون ریال خسارت برای استان و کشور به همراه دارد.
سرهنگ بهزاد نیا خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در روستاها، اجرای گشت های حفاظتی و گره های ویژه اطفای حریق و بهره گیری از 12 هزار نفر از همیاران طبیعت از مهمترین عوامل کاهش آتش سوزی در مراتع استان در سال جاری بوده است.
وی از شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت مسائل ایمنی برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع استان با شماره 1504 اداره کل منابع طبیعی تماس گیرند.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.