سرهنگ منصور بهزادنیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 860 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان مرکزی در پنج ماه سال گذشته دچاری آتش سوزی شد که این رقم امسال به 178 هکتار کاهش یافته است.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در روستاها، اجرای گشت های حفاظتی و گره های ویژه اطفای حریق و بهره گیری از 12 هزار همیاران طبیعت را مهمترین عامل کاهش آتش سوزی مراتع در سال جاری عنوان کرد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این اراضی در 30 فقره آتش سوزی دچار حریق شده و پوشش گیاهی آنان از بین رفته است.
سرهنگ بهزاد نیا افزود: شهرستان اراک به 49 و چهار دهم هکتار آتش سوزی، فراهان به 48 و پنج دهم هکتار، خنداب با 38 هکتار و شازند با 27 و پنج دهم آتش سوزی در مراتع به ترتیب بیشترین میزان آتش سوزی در مراتع طبیعی را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: عامل انسانی مهمترین دلیل ایجاد آتش سوزی در مراتع استان مرکزی بوده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی از مردم خواست: ضمن رعایت مسائل ایمنی برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع استان با شماره 1504 اداره کل منابع طبیعی تماس گرفته و بازرسان این اداره کل را در جریان آن قرار دهند.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.