به گزارش ایرنا، جواد مهندس روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت گازرسانی به مناطق شهری و روستایی ساوه، افزود: درصورت اعطای مجوز، شرکت گاز مشکلی برای گاز رسانی به محله هایی چون فانوس آباد، عباس آباد، یحیی آباد، محله پشت بارگاه امامزاده سید اسحاق (ع)، محله پشت اداره بیمه و برق و همچنین خیابان صیاد شیراری را ندارد.
وی بیان گرد: کار احداث خط انتقال و شبکه توزیع گاز در 12 روستای شهرستان ساوه در حال انجام است که امید می رودکه این طرح ها در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری برسد.
مهندس افزود: پنج روستای در حال گازرسانی ساوه در بخش نوبران و هفت روستای دیگر در بخش مرکزی شهرستان ساوه قرار دارند که با اتمام عملیات گازرسانی میزان بهره مندی ساکنان مناطق شهری ساوه از گاز طبیعی به 98 درصد و میزان بهره مندی روستائیان نیز به 91 درصد افزایش می یابد.
وی در خصوص مجوز انشعاب موقت گاز، اظهار کرد: اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته که نیاز به آیین نامه اجرایی دارند اما در شرایط کنونی امکان صدور مجوز تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی وجود ندارد.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با اینکه در یک سال اخیر سرعت گازرسانی در شهرستان ساوه افزایش یافته اما هنوز برخی از روستاهای شهرستان از نعمت گاز بی بهره هستند.
محمدرضا منصوری ابراز امیدواری کرد: تا 2 سال آینده افزون بر 99.5 درصد مردم این شهرستان از نعمت گاز بهره مند شوند و تمامی روستاها بخصوص روستاهای مناطق سردسیری نوبران و خرقان دارای گاز طبیعی شوند.
وی گفت:با همکاری دستگاه ها و با توجه به تصویب قانون جدید در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اتصال همه نقاط شهری به شبکه سراسری گاز، امید است اداره گاز همه مناطق شهری ساوه را به این شبکه متصل شود.
منصوری گفت: برای اجرای گازکشی به برخی از روستاهای زیر 10 خانوار شهرستان ساوه میانگین اعتباری 60 میلیون ریال کافی نیست و پیگیری از وزارت نفت برای افزایش این رقم انجام می شود وامید است که به زودی مشکل روستاهای باقی مانده نیز برای گازرسانی حل شود.
محمد بهاروند فرماندار شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: برای گازرسانی به مناطق حاشیه ای شهر ساوه تصمیم گرفته شد که در صورت اعطای مجوز حفاری از سوی شهرداری، عملیات گازرسانی کلید بخورد.
وی افزوذ: در حالیکه تا سه سال گذشته تنها 50 درصد از روستاهای شهرستان ساوه از نعمت گاز بهره مند بودند اما، اکنون بالای 90 درصد از روستاهای این شهرستان دارای گاز طبیعی هستند.
به گفته فرماندار ساوه، گازرسانی به 12 روستای این شهرستان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و برای گازکشی به 12 روستای دیگر نیز برنامه ریزی شده است.
ساوه با 285 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و نوبران دارای 105 روستا است.
6539/6013/خبرنگار : یحیی معماری - زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.