به گزارش ایرنا، نعمت الله عزیزی روز سه شنبه در نشست کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل ساوه افزود: شمار مصدومان سوانح جاده ای ساوه وزرندیه در هشت ماه امسال 890 نفر بود.
وی گفت: بیشتر سوانح جاده ای امسال این شهرستان ها در اتوبان ساوه - همدان با 308 مورد ره داد که باعث باعث مصدوم شدن 445 نفر شد.
وی ادامه داد: هشت نفر در جاده قدیم ساوه - همدان و 14 نفر در آزادراه ساوه - همدان به دلیل سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و شمار کشته ها در حوادث مسیر جاده قدیم ساوه به سلفچگان نیز هشت نفرو آزادراه ساوه - سلفچگان یک نفر بوده است.
عزیزی گفت: در فصل زمستان نیز با هماهنگی دستگاه های امدادی، تمهیدات لازم برای فراخوان نیروهای خارج از شیفت در صورت وقوع حوادث انجام شده است و برای آمادگی بیمارستان ها، مراکز درمانی و پذیرش بیماران و مصدومان احتمالی حوادث ترافیکی و زمستانی نیز پیش بینی لازم اتخاذ شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه در مورد طرح امداد و نجات زمستانی، اظهار کرد: از بیستم آذر ماه امسال این طرح در ساوه و زرندیه آغاز شد و گشت های سیار را به پایگاه های ثابت با هدف توان افزایی اضافه شده تا در صورت بروز حوادث زمستانی، بتوانند امدادرسانی کنند.
وی افزود: برای در راه ماندگان و ارائه خدماتی مانند اسکان و تغذیه اضطراری، زمینه های لازم را در پایگاه های ثابت جاده ای فراهم شده است.
عزیزی گفت:در خصوص برنامه های هفته مقابله با زلزله و کاهش بلایای طبیعی که امسال در دی ماه برگزار شود، مهمترین برنامه های با رویکرد کاهش اثر بلایای طبیعی و آموزش های عمومی به مردم است که در این راستا اجرای مانورهای عملیاتی برای نیروهای امدادی و برگزاری دوره های تکمیلی و تخصصی برای اعضا در دستور کار می باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های یاد شده، اجرای رزمایش در مدارس و شرکت های شهر صنعتی را در دستور کار است و برگزاری کلاس امداد و کمک های اولیه با توجه به تاکید ستاد مدیریت بحران و فرمانداری، در ادارات نیز را اجرا خواهد شد.
وی گفت:تاکنون نخستین دوره برای کارکنان فرمانداری برگزار شده و برای دستگاه هایی که درخواست داشته باشند نیز مربی اعزام می شود که در همین زمینه تاکنون در سه مدرسه و 2 شرکت شهر صنعتی رزمایش برگزار شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز گفت: با توجه به اینکه زلزله خیزی کشور لازم است فراتر از حالت داوطلبی که در هلال احمر وجود دارد به عنوان تکلیف اداری موضوع مقابله با زلزله در دستور کار همه سازمان ها قرار گیرد.
جلیل کوهپایه زاده اظهار کرد: طرح آموزش هر خانه یک امدادگر می تواند در هنگام وقوع زلزله و مهاربحران کمک بزرگی باشد.
شهرستان ساوه دارای 147 کیلومتر آزادراه، 40 کیلومتر بزرگراه و 110 کیلومتر راه اصلی است.
/6013/6539خبرنگار: یحیی معماری -زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.