آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع دانش آموزان مدارس پیش حوزوی امام مهدی(عج) شهرستان اراک در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: علم و دانش پایه توسعه و آبادانی است و یکی از تکالیف مهم نهادهای آموزشی در کشور توسعه هدفمند و کاربردی مهارت زندگی اجتماعی است.
وی اظهار کرد: پرداختن به امور آموزشی و علمی بدون مولفه های تربیتی و فرهنگی کارساز نیست و بر مبنای اهداف دانشگاه اسلامی پرورش شاخص های اخلاقی در کنار علم باید روز به روز گسترش یابد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: تقوا باید در تمامی سطوح علم آموزی و فضاهای آموزشی و تربیتی حاکم باشد چرا که تنها از این طریق ارزش های اسلامی است که کشور از گزند دشمنان مصون می ماند.
وی اظهار کرد: علم و اخلاق اصول جدایی ناپذیر برای بالندگی و پیشرفت همه جانبه یک کشور محسوب می شوند، بنابراین مسئولان آموزشی باید برای این 2 مقوله به یک اندازه سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برای رسیدن به جامعه ای ایده آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان ها صاحب حق و حرمت باشند، تقوا و اخلاق به عنوان چاشنی نظام آموزشی کشور ضروری است چرا که تنها در این صورت می توان صاحب جامعه ای اسلامی بود.
بیش از یک هزار نفر در مدارس پیش حوزوی امام مهدی(عج) استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.