آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه به مناسبت 12 آذر روز قانون اساسی در گفت و گو با ایرنا، افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید قوانین سختگیرانه در جذب سرمایه گذاری را شناسایی کنند و رویه های تسهیلگر و منطبق با سازو کارهای اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهند.
وی نظارت دقیق بر ذخایر ارزی کشور را تکلیف اولویت دار مجلس شورای اسلامی دانست و ادامه داد: منابع ارزی کشور باید در تقویت زیرساخت ها استفاده شود و واردات بی رویه کالاهای لوکس، زینتی و غیر ضروری به حداقل برسد.
وی منابع ارزی کشور را عامل عزت و اقتدار ملی دانست و گفت: بستر واردات کشور باید سمت و سوی هدفمند در واردات فناوری های نو و مواد اولیه برای تولید با کیفیت داشته باشد تا نولفه های اقتصاد مقاومتی به معنای درست آن رقم بخورد.
امام جمعه اراک بیان کرد: اصلاح و احیای ظرفیت های تولیدی نیمه فعال و کارسازی و حمایت صنایع مادر تخصصی در نقاط مختلف کشور ماموریت اولویت دار مجلس شورای اسلامی و دولت است و می طلبد که در این راستا به صورت جدی با نظارت های اصولی عمل شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومی نشان از نگرانی های معظم له از شرایط اقتصادی کشور دارد و رفع این مشکلات نیازمند توجه بیش از پیش به داشته های کشور و تقویت ظرفیت های اقتصاد درونزا استکه مجلس در این حوزه می تواند به صورت پررنگ نقش آفرین باشد.
وی افزود: بالا بردن بهره وری در کار در کشور مسئله ای اساسی است و لازمه اصلاح شرایط کنونی، فرهنگ سازی وجدان کاری، اهمیت خرد جمعی و تعهد در تکلیف است که باید در کشور نهادنیه شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شهید مدرس را الگوی نمایندگان مردم در اخلاق، شجاعت و دفاع از حقوق مظلومان دانست.
آیت الله دری نجف آبادی، رفتار شهید مدرس را رفتاری برخاسته از دیانت خواند و اظهار کرد: مسئولیت در نظام اسلامی موهبتی است که هر فرد آن را تجربه نمی کند بنابراین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و دولتمردان باید خدمت بی منت را به عنوان زکات این نعمت الهی در دستور کار خود قرار دهند.
12 آذر با عنوان روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران(تصویب قانون اساسی در سال 1358) نامگذاری شده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.