سید علیرضا شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت در حین گشت و کنترل مناطق و شکارگاه ها این متخلفان را در اراضی کشاورزی پیرامون شهر مشاهده کردند.
وی ادامه داد: شکارچیان غیر مجاز با مشاهده ماموران این اداره اقدام به فرار کردند که در جریان عملیات تعقیب به دام افتادند و از آنان یک قبضه سلاح غیر مجاز کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است و موضوع با همکاری پلیس اطلاعات شهرستان برای تحقیقات بیشتر در جریان می باشد.
شریفی افزود: بر اساس بند الف ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هر کس به طور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از 91 روز تا 6 ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.
رئیس حفاظت محیط زیست خمین افزود: همچنین بر اساس ماده 18 این قانون تمامی سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت ضبط می شود.
19 گونه از پستانداران کشور در زیستگاه های حیات وحش خمین زیست می کنند که از این تعداد چهار گونه حمایت شده است.
گونه هایی تظیر کل، بز، قوچ ،میش، پلنگ، گرگ، شغال، روباه و خرگوش، خوک وحشی و آهو نمایانگر تنوع زیستی و زیستگاهی شهرستان خمین است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 11 زیستگاه حیات وحش است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.