علی اصغر حمزه لویی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان فرآورده دامی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته شامل گوشت سفید مرغ ، ماهی و گوشت قرمز بود که در جریان بازدید بازرسان در روزهای اخیر کشف و با حکم قضایی در کشتارگاه دام این شهر معدوم شد.
وی ادامه داد: این مواد خام دامی در پی نمونه برداری های ادواری شبکه بهداشت در راستای نظارت بر سلامت فراورده های خام تولیدی در کشتارگاه ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، کشف شد.
حمزه لویی افزود: پس از اخذ نمونه و دریافت پاسخ آزمایش به علت بیش از حد مجاز بودن بار میکروبی محصول از چرخه مصرف خارج و امحاء شد.
وی به نقش برجسته دامپزشکی در ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: با نظارت های مستمر و مداوم کارشناسان دامپزشکی امکان عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی به حداقل می رسد.
سرپرست شبکه دامپزشکی خمین گفت: بازرسان در سال جاری 13 هزار بازدید از مراکز تهیه و فروش مواد خام دامی و غذایی خمین انجام دادند.
وی تصریح کرد: بازرسان بر عملکرد مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، قصابی ها، رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت مستمر دارند.
حمزه لویی با بیان اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی از سیاست‌های امنیت غذایی دامپزشکی است، از شهروندان خواست در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند.
شهرستان خمین در تولید گوشت بوقلمون رتبه اول ، گوشت سفید رتبه دوم و در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم استان مرکزی را دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.