به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محمد بهاروند روز دوشنبه در نشست مدیریت پسماند شهرستان ساوه در محل فرمانداری ‌افزود: وزارت کشور بر لزوم مدیریت پسماند در شهرستان ها تاکید دارد و به همین منظور نیز ردیف بودجه ای در نظر گرفته که به شهرستان ها اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: سهم اعتبار پسماند شهرستان ساوه در سال گذشته 15 میلیارد ریال بوده که 6 میلیارد ریال از این اعتبار به حساب شهرداری ساوه واریز شده و قرار است امسال نیز مبالغی برای مدیریت پسماند تخصیص یابد.
فرماندار ساوه گفت: این شهرستان با کمترین امکانات، ‌بهترین عملکرد را در مدیریت پسماند دارد و برای اجرای این طرح در بخش نوبران و شهر غرق آباد نیز زمینی به مساحت 2 هکتار برای تجمیع زباله ها در نظر گرفته شد.
شهردار ساوه نیز تجمیع پسماندها در همه شهرهای این شهرستان را یک ضرورت دانست و گفت:‌ اگر موضوع تجمیع در کل شهرستان انجام نشود ممکن است به سرجمع اعتبارات سال آینده شهرستان لطمه وارد شود و کسری اعتبار و بودجه شهرداری را در پی داشته باشد.
سید مهدی حسینی اظهار کرد: پسماندهای بخش نوبران پس از تجمیع به سایت پردازش پسماندهای شهرداری ساوه واقع در شرق این شهر منتقل و در آنجا عملیات تفکیک و بازیافت انجام می شود.
تعیین و جانمایی محلی در بخش غرق آباد به مساحت 2 هکتار با هدف انباشت پسماندهای خانگی از دیگر جمله مصوبات این نشست بود.
شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
روزانه بیش از 160 تن زباله خانگی در این شهرستان تولید می شود و هم اینک سایت پردازش پسماند شهرداری ساوه با ظرفیت 250 تن در روز کار تفکیک و بازیافت را انجام می دهد.
6539/3075/خبرنگار: ‌یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.