به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم رضایی شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلولان افزود: تصویب لایحه مذکور اقدامی بزرگ در راستای حمایت از معلولان و پیشگیری از معلولیت در کشور است.
وی اظهارکرد: با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی مناسب سازی معابر اجباری می شود و در این بخش علاوه بر بودجه ای که دولت به بهزیستی می دهد، بخشودگی های بیمه ای برای کارفرمایانی که معلولان را جذب می کنند نیز در این لایحه دیده شده است.
وی ادامه داد: بخشی از این لایحه مربوط به تامین مسکن خانواده های دارای معلول است که به ترتیب شمار فرزند معلول اولویت آنان تعیین می شود.
رضایی اظهارکرد: معلولان توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند و این قشر با پشتکار نشان داده‌اند که معلولیت برای آنان محدودیت نیست و می توان با اراده در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، ورزشی و سایر بخش ها افتخارآفرینی کرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از معلولان که به مجلس ارائه شده است نیز نتیجه پیگیری، کار علمی و تلاش‌های خود معلولان است.
رئیس شورای اسلامی شهر خمین نیزدر این آیین گفت: بیش از 10 سال است که لایحه حمایت از معلولان مطرح شده اما هنوز تعیین تکلیف نشده است که می‌طلبد این موضوع به طور جدی پیگیری شود.
دکتر محمد تقی عظیمی افزود: در بحث اشتغال قوانینی برای ادارات به منظور جذب افراد معلول مصوب شده اما این قوانین اجرایی نمی‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل در کشور پیشگیری از معلولیت مادرزادی و با دلایل اتفاقات وتصادفات است که هنوز به طور جدی به آن پرداخته نشده است.
اجرای نمایش، تجلیل از نخبگان معلول و رونمایی از کتاب، از جمله برنامه‌های آیین گرامیداشت هفته معلولان در خمین بود.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای 2 هزار و 700 معلول جسمی و حرکتی است.
12 تا 18 آذرماه به عنوان هفته گرامیداشت معلولان نامگذاری شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.