مدیرکل بهزیستی مازندران روز یکشنبه در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: در حوزه مسکن معلولان 50 واحد مسکونی به خانواده های بیش از 2 معلول استان مازندران تحویل شد.
سعید آرام افزود: بر اساس طرح واگذاری منزل مسکونی به خانواده های دارای بیش از 2 معلول، کمک بلاعوض 300 میلیون ریالی به خانواده های شهری و برای خانواده های روستایی از این دست نیز 360 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره اعطا می شود .
وی گفت: 135 خانواده شهری و 128 خانواده روستایی در استان دارای بیش از 2 معلول هستند که بر اساس برنامه ریزی بهزیستی مازندران از سال 94 برای تمامی این خانواده ها مسکن ساخته و تحویل می شود.
** نخستین سامانه اطلاعات مراکز ترک اعتیاد کشور در مازندران طراحی و راه اندازی شد
آرام گفت: همچنین نخستین سامانه ثبت و پیگیری اطلاعات مراکز درمان اعتیاد (کمپ های ترک اعتیاد) در استان مازندران توسط نخبگان استان طراحی و از امروز یکشنبه آغاز به کار کرد.
سعید آرام بیان داشت : اهمیت این سامانه در پیگیری شرایط فرد معتاد پس از درمان و سم زدایی است که مهم ترین مرحله برای درمان است تا نسبت به بازگشت یا عدم بازگشت فرد به اعتیاد و شرایط اجتماعی و روحی وی اطلاع داشته باشیم .
در مازندران افزون بر 540 مرکز ترک اعتیاد ( کلینیک ترک اعتیاد) فعال است.
**راه اندازی نخستین سامانه کاهش طلاق در استان مازندران
سعید آرام همچنین از راه اندازی نخستین سامانه کاهش طلاق در استان مازندران خبر داد و افزود : استان مازندران پس از مشهد دومین استان در راه اندازی این سامانه است.
وی با اشاره به اینکه استان مشهد به عنوان پایلوت سال گذشته این سامانه را راه اندازی کرده است ، گفت : در این مدت کوتاه شاهد کاهش 8درصدی طلاق در این استان بوده ایم.
مدیر کل بهزیستی مازندران اظهار کرد: تمامی مراکز مشاوره کاهش طلاق، بهزیستی استان و قوه قضاییه به این سامانه دسترسی دارند تا افراد مراجعه کننده را برای استفاده از خدمات مشاوره ای راهنمایی و ساماندهی کنند.
آرام گفت: تمامی این اقدامات در راستای دولت الکترونیک است که دولت تدبیر و امید به صورت جدی آن را دنبال می کند و دستگاههایی همچون بهزیستی را مکلف به حرکت در این مسیر کرده است .
نرخ رشد طلاق تا قبل از دولت یازدهم در مازندران صعودی و از میانگین کشوری بالاتر بود اما طی چند سال گذشته با اقدامات انجام شده از جمله ایجاد راهکارهای اجتماعی و فرهنگی به خصوص در امور مشاوره ای از رشد طلاق در این استان جلوگیری شد.
براساس آخرین آمار از منابع رسمی از ابتدای امسال تا پایان ماه مرداد 2 هزار و 954 فقره طلاق در مازندران ثبت شد در حالی که سال پیش در این مدت آمار طلاق سه هزار و 251 فقره بود.
براین اساس نرخ طلاق در استان هم در این مدت یک دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش یافت و از 2.3 درصد به 2.2 درصد رسیده است.
**افتتاح مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست ساری به همت خیرین
آرام همچنین از افتتاح یک باب مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست در شهرستان ساری خبر داد و گفت : این مرکز با همکاری خیرین و با اعتبار بیش از 25 میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید.
وی افزود: ظرفیت این مرکز نگهداری از 12 کودک بد سرپرست و بی سرپرست است.
با افتتاح این مرکز تعداد مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست استان به 19 واحد با ظرفیت نگهداری حدود 200 کودک افزایش یافت.
خبرنگار: رضا غلامی**انتشاردهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.