حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته خمین افزود: کسانی که علیه اهل سنت بدگویی می‌کنند شیعه انگلیسی هستند چرا که خداوند همگان را به وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی توصیه کرده است.
وی اظهارکرد: آمریکا، عربستان و برخی سلطه گران سبب ناآرامی در منطقه هستند امروز مجاهدان لشگر اسلام با نابودی داعش در سوریه و عراق آرامش را بازگردانده اند.
خطیب جمعه خمین گفت: مسئولان کشور باید ضمن هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان همچون گذشته بر اصل دفاع از کشور و مصلحت مردم مبادرت ورزند.
حجت الاسلام حسینی در ادامه به روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس اشاره و بیان کرد: آیت‌الله مدرس شخصیتی شجاع، دشمن شناس و با بصیرت بود و باید الگویی برای نمایندگان مجلس باشد.
حجت الاسلام حسینی همچنین به روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: در زمان ورود نیکسون به ایران و در اعتراض به جنایات آمریکا و انگلیس، چند تن از دانشجویان در 16 آذر به شهادت رسیدند و امروز نیز دانشجویان باید بصیرت لازم را در برابر دشمن داشته باشند.
امام جمعه خمین در سخنان دیگر خود به وضعیت نامساعد جسمانی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: حصر خانگی این مجاهد بزرگ، امکان معالجه و درمان وی را محدود کرده است.
وی بیان کرد: رهبر شیعیان بحرینی نیاز به عمل جراحی و معالجه در مراکز درمانی دارد اما دولت سرسپرده آل خلیفه به پشتیبانی امریکا از معالجه وی، جلوگیری می کند.
خطیب جمعه خمین گفت: سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری در خصوص جنایات بحرین و یمن تعجب برانگیز است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تصویب قانون اساسی در 12 آذر ماه اشاره کرد و گفت: قانون اساسی کشور برگرفته از مبانی و آموزه های قرآن کریم، سنت پیغمبر(ص) و اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به رشادت های شهید چمران افزود: شهید چمران با توکل به خدا، اطاعت از امام خمینی (ره) پای در جبهه های نبرد گذاشت و تا پای جان از ارزش های نظام و انقلاب دفاع کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که نماز جمعه در 2 شهر ان اقامه می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.