به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز پنحشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی افزود: وجود 17 واحد دانشگاهی و 16 هزار دانشجو سرمایه بزرگی برای این شهرستان است و می طلبد ارتباط دانشگاهیان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در موضوعات مشورتی، پژوهش و مسئله شناسی بیش از پیش باشد.
وی گفت: ساوه شهری با تنوع قومیتی و خرده فرهنگ های متعدد است که این مهم عاملی برای توسعه، وحدت و همگرایی در این منطقه محسوب می شود.
فرماندار ساوه گفت: شهرستان ساوه مهاجر پذیر است و توجه برنامه ای به قابلیت ها و داشته های فرهنگی متنوع در این شهرستان نیز باید مدنظر باشد.
بهاروند در بخش دیگری از سخنانش به شمار بالای سوانح جاده ای در محورهای ارتباطی ساوه اشاره کرد و گفت: تداوم و تقویت فرهنگ سازی ترافیکی و اقدامات بهبود زیرساخت های حمل و نقل در این شهرستان ضروریست.
فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی این شهرستان با جمعیت 51 هزار نفری دانش آموزان همخوانی ندارد و در برخی کلاس ها 37 دانش آموز گنجانده شده و با وجود همه مشکلات ساوه توانسته است در حوزه آموزشی پیشرفت های خوبی مانند کسب رتبه های برتر کنکور و المپیاد را داشته باشد.
بهاروند اظهار کرد: در راستای اشتغال بانوان و استحکام بنیان خانواده نیز طرح های اشتغالزای مناسبی اجرا شده و برای حفظ منزلت خانواده نیز بیش از 100 مربی تربیت شده است.
وی گفت: ایجاد مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در راستای جمع آوری معتادان و متکدیان از دیگر فعالیت های حوزه اجتماعی و فرهنگی در شهرستان ساوه است.
فرماندار ساوه، حاشیه نشینی را از معضلات ساوه عنوان کرد و افزود: با الحاق 22 منطقه به این شهر حاشیه نشینی افزایش یافته اما با همکاری دستگاه های مرتبط برخی از مشکلات این مناطق مانند برق، آب و غیره رفع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کمبود نیروی آموزشی در ساوه به دلیل تمایل نداشتن جوانان این شهرستان در آزمون های استخدامی است.
شهریار فولادوند افزود: از ظرفیت 215 نفری جذب نیروی آموزشی استان مرکزی در سال گذشته، 160 نفر به ساوه اختصاص یافت.
امام جمعه شهرستان ساوه نیز در این نشست اظهار کرد: آسیب های اجتماعی به عنوان مسئله مهم کشور خودنمایی می کند و نیاز است نهادهای فرهنگی و تربیتی در مصون سازی جامعه با قوت بیشتری کار کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: آسیب شناسی عرصه های فناوری نو از موضوعات اساسی است و نیاز است به مسائل فرهنگی جامعه با نگاه علمی نگریست و رویکرد اثربخش را در ساماندهی این اموردر دستور کار داشت.
وی ادامه داد: نشاط اجتماعی، فهم مقوله فرهنگی، نیرو، اقدام و فکر مثبت فرهنگی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در ساماندهی مسائل اجتماعی و فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه شود.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: تربیت نیروهای مشاور خانواده و مشاور فرهنگی یکی از راهکارهای بهبود ظرفیت های حوزه فرهنگی است که برنامه هایی در این راستا در ساوه در دست انجام است و نیاز به تامین اعتبار دارد.
شهرستان ساوه با 283 هزار نفر جمعیت دارای 600 واحد صنعتی و 44 هزار شاغل در این بخش است.
‌این شهرستان همچنین قطب تولید و صادرات انار و مشتقات آن در کشور به شمار می آید.
6039/6013/خبرنگار: یحیی معماری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.