دکتر محمد روشن روز چهارشنبه در آیین تکریم از اساتید برجسته و فرهیختگان خمین در دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در مرداد ماه سال جاری به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید.
وی اظهارکرد: براساس تبصره 10 این لایحه، موارد پس از پیشنهاد وزارتخانه های بهداشت و درمان ، علوم و دادگستری در هیات وزیران تصویب و برای اجرایی شدن به دستگاه های ذیربط ابلاغ می شود.
وی با بیان اینکه تا به حال قانونی برای مقابله با فروش پایان نامه ها وجود نداشته است، تاکید کرد: این خلاء قانونی را نمایندگان مجلس رفع کردند و به محض تصویب آیین نامه، اجرایی می شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایندگان مجلس بایستی ساز و کارهای قانونی برای سند توسعه ای 1404 که به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، را فراهم کنند.
وی برگزاری آیین های تجلیل از نخبگان و فرهیختگان شهرستان را یکی از مشوق های مهم دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل و خلاقیت دانست و اظهار کرد: توسعه فرهنگ تکریم نخبگان لازمه جامعه پیشرو وتوسعه یافته است.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: پیشرفت های مقطعی و یا پیوسته ایران در سه دهه اخیر را می توان ناشی از اراده مسئولیت پذیری و احساس دلبستگی نخبگان به کشور برشمرد که با وجود مشکلات فراوان، صدها شخصیت برجسته در رشته های مختلف به تلاش مشغولند.
سیدمهدی ساداتی افزود: نقش نخبگان در افتخار و استقلال کشور حیاتی است، به طوری که یک نخبه با تلاش و فعالیت خود مسیر توسعه را هموار کند.
وی ادامه داد: خدمتگزاری و تلاش مضاعف جامعه نخبگان کشور، معلول مسئولیت پذیری، علاقه و دلبستگی آنها به توسعه است و امروز به همت نخبگان دانشگاهی علاوه بر ترازهای دانشگاهی، حوزه های اقتصادی و علمی نیز در حال دستیابی به پله های موفقیت است.
فرماندار خمین، مراکزی همچون شهرک و پارک های علم و فن آوری، مراکز دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی را تامین کننده نیاز بخش صنعت بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان ضمن شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مراجع آموزشی عالی کشور باید به دور از گرایش های سیاسی به تحلیل و ارائه راهکارهای عملی بپردازند.
در این آیین از دکتر محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از فرهیختگان خمین تجلیل شد.
6 هزار و 618 دانشجو در هشت مرکزآموزش عالی شامل سه دانشگاه دولتی، یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 2 مرکز پیام نور، یک مرکز آموزش عالی و یک مرکز علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 105 هزار نفر جمعتی دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.