به گزارش ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر شامگاه سه شنبه در جمع مدیران دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه شیراز افزود: با کمک دولت، توسعه منابع و افزایش درآمدهای اختصاصی، خدمت رسانی به دانشجویان از نظر کمی و کیفی رشد و بهبود یافته است.
وی با اشاره به تهیه و تدوین سند راهبردی برای صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم گفت: ارائه تسهیلات هدفمند و موثر ، سرلوحه اقدامات این صندوق است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امسال در زمینه کمک و تسهیلات ویژه دانشجویان دکتری نیز اقدامات موثری صورت گرفته و مجموع این کمک ها و تسهیلات از 20 میلیارد تومان در سال 94 به 58 میلیاردتومان در سال 95 افزایش یافت.
وی ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال نیز مجموع تسهیلات پرداخت شده به دانشجویان کشور نیز به 130 میلیارد تومان رسیده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان سراسر کشور ادامه داد: هم اینک به دانشجویان دکتری دوره های روزانه، سه میلیون تومان به صورت وام و ماهانه 700 هزارتومان پرداخت می شود که 2 سال پس از فراغت از تحصیل و در اقساط 60 ماهه بازپرداخت می شود .
یزدان مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت خیران و افراد نیک اندیش جامعه برای رفع کمبود فضای خوابگاهی گفت: در این عرصه، نهادهای عمومی، مردمی و خیران به میدان آمده اند و به عنوان نمونه، مقرر شده 28 خوابگاه توسط بنیاد 15 خرداد ساخته شود.
وی ادامه داد: 16 واحد از این خوابگاه ها با پیشرفت بالای 70 درصد در حال ساخت است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این خوابگاه ها در مناطق محروم و برای دختران دانشجو ساخته می شود که هر کدام ظرفیت حدود 300 دانشجو را دارد و برای هر خوابگاه قریب به هفت میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه می شود.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مباحث قانونی ساخت خوابگاه های دانشجویی بیان کرد: با هم افزایی دولت و مجلس و مصوبه ای که به تصویب رسید، در زمینه ساخت و ساز خوابگاه ها گشایش ایجاد شد و محدودیت های مرتبط با خوابگاه سازی در قانون ششم توسعه برداشته شد ،به گونه ای که امیدواریم 200 خوابگاه جدید برای دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ساخته شود .
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان سراسر کشور نیز در سخنانی در این آیین گفت: فراهم آوردن زمینه ارتقای خدمات رسانی به دانشجویان، ایجاد وحدت رویه مدیران با سیاست های صندوق و دانش افزایی شغلی و تخصصی مدیران دانشجویی، سه هدف عمده برگزاری این گردهمایی 2 روزه در شیراز است.
فریبرز سجادی ' ارتقای خدمت رسانی توام با کرامت انسانی دانشجویان' را شعار محوری صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد و گفت: در 2 سال گذشته 42 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی و 34 میلیارد تومان برای ارتقای سطح خوابگاه ها هزینه شده است.
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان کشور افزود: ایجاد و تجهیز 200 اتاق سلامت و تندرستی در خوابگاه های دانشجویی جزء برنامه های صندوق بوده است.
وی ادامه داد: تاکنون 114 اتاق با هزینه سه میلیارد و 700 میلیون تومان تجهیز و راه اندازی شده اند و 86 اتاق تندرستی دیگر تا پایان امشال ایجاد و تجهیز می شود.
دکتر سجادی، از حمایت صندوق رفاه از صندوق های خیریه دانشجویی خبرداد و گفت: در دو سال گذشته 4 و 8 دهم میلیارد تومان برای راه اندازی و حمایت مالی 114 صندوق خیریه دانشجویی هزینه شده است.
به گفته معاون صندوق رفاه دانشجویان کشور، از ابتدای امسال تا ابتدای آذرماه جاری، در مجموع 529 میلیارد تومان در قالب انواع وام و تسهیلات رفاهی در اختیار دانشجویان سراسر کشور قرار گرفته و این رقم تا پایان امسال به 650 میلیارد تومان می رسد.
گردهمایی مدیران دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه شیراز روز چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.