دکتر جواد حواهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 پزشک متخصص طب اورژانس، 2 متخصص بیهوشی، 2 جراح عمومی ،2 پزشک توانبخشی و طب فیزیکی، یک پزشک زنان و زایمان، یک متخصص قلب و عروق و متخصصان گوش و حلق و بینی، عفونی، ارتوپد، آسیب شناسی و رادیولوژی هر کدام یک متخصص در یک سال اخیر به چرخه درمان تخصصی این شهرستان پیوستند و فعالیت تمامی آن ها در نظام درمانی خمین کلید خورده است.
وی اظهارکرد: در مجموع 35 پزشک متخصص در خمین فعالیت دارند که حضور متخصصان جدید در این شهرستان بی سابقه بوده است.
دکتر جواهری ارتقای شبکه بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی را دلیل حضور و فعالیت پزشکان متخصص در این شهرستان اعلام کرد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: این شهرستان در حال حاضر به دلیل نبودن امکانات تخصصی از داشتن متخصص جراحی مغز و اعصاب محروم است که برای برخورداری از این ظرفیت درمان تخصصی نیاز است که خیران با کمک مالی دانشکده را در تامین تجهیزات کمک کنند.
دکتر جواهری افزود: برای تامین تجیهزات و امکانات جراحی مغز و اعصاب در خمین نیاز به بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار است.
وی از تکمیل پایگاه سلامت احمد آباد و بهره برداری از واحد رادیولوژی سوم در بیمارستان امام خمینی(ره) در آینده نزدیک در خمین خبر داد و افزود: آیین بهره برداری از این 2 طرح با حضور مسئولان محلی برگزار می شود.
دکتر جواهری افزود: پایگاه سلامت احمد آباد در زمینی اهدایی توسط یک خیر به وسعت 700 متر با زیر بنای 250 متر ساخته شده که برای آن سه میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای ساخت و تکمیل فضای فیزیکی اتاق های سونوگرافی و رادیوگرافی جدید در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
دکتر جواهری ارزش دستگاه رادیوگرافی دیجیتال نصب شده در بیمارستان امام خمینی(ره) در خمین را پنج میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این دستگاه از طریق هیات امنای ارزی خریداری شده است.
دانشکده پرستاری خمین از سال 72 با یک رشته پرستاری فعال شد و در سال 95 به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی ارتقا یافت.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری دارد.
7277/ 6013/خبرنگار:افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.