علی محمد حاتمی روز شنبه در نخستین نشست هیات مدیره خیرین سلامت افزود: با مشارکت مالی خیران سلامت تجهیزات پزشکی و درمانی سونی کید، کولونوسکوپی، شوک قلبی، اسپیرومتری، رگ یاب، لارنگوسکوپ چهار تیغه و افتالموسکوپ خریداری و نصب شده است.
وی ادامه داد: 700 متر زمین برای احداث پایگاه سلامت احمد آباد نیز توسط یک خیر نیک اندیش اهدا شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست نبود خوابگاه دانشجویی، نبود سالن ورزشی، خلاء ساختمان فوریت های پزشکی، کمبود تجهیزات آموزشی، سی تی اسکن و ماموگرافی مدرن و تجهیزات جراحی مغز و اعصاب از مهمترین کمبودهای حوزه سلامت خمین بیان کرد.
دکتر جواد جواهری بیان کرد: دولت به تنهایی قادر به فراهم کردن زیر ساخت های بهداشت و درمان نیست و می طلبد خیران سلامت برای ارتقای شاخص های درمانی و زیر ساخت های بهداشتی و درمانی یاریگر باشند.
وی اظهارکرد: در چند سال اخیر مجمع خیران سلامت خمین یکی از فعالترین مجموعه نیکوکاران سلامت در استان مرکزی مطرح شده و همراهی خیران در این بخش در سال های اخیر، حدود 100 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: برای فرهنگ سازی ارتقای سطح سلامت، همه دستگاههای اجرایی و خیران سلامت باید همکاری کنند.
امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: ارتقای سطح سلامت در کشور علاوه بر افزایش مراکز، تجهیزات و خدمات درمانی، نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه کردن مقوله پیشگیری است.
حجت السلام سید علی حسینی افزود: ارتقای سلامت اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی دارد و اهمیت سلامت اجتماعی باید برای مردم بیان شود.
وی ادامه داد: از همه ظرفیت های مساجد، حوزه علمیه و دانشگاه ها باید استفاده شود تا سلامت اجتماعی ارتقا یابد.
در این نشست احکام هیات مدیره مجمع خیرن سلامت خمین متشکل از هفت نفر عضو اصلی، 2 نفر عضو علی البدل که برای مدت 2 سال انتخاب شدند اعطا شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک بیمارستان 100 تخت خوابی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.