به گزارش ایرنا محمد میرزابیگی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای ازناو شهرستان ملایر استان همدان افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم 30 درصد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که خدمات رسانی مطلوب، رسیدگی به نقاط قوت و ضعف طرح تحول سلامت، هزینه های متناسب با منابع ساماندهی در دولت دوازدهم نیز از اولویت های وزارت بهداشت و درمان است.
وی احرای طرح هتلینگ بیمارستان ها و به روز رسانی خدمات درمانی و تجهیز مراکز درمانی را از فواید اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و بیان کرد: بهترین قضاوت مردم در راستای طرح تحول سلامت، رای بالای نمایندگان مجلس به وزیر بهداشت بود.
میرزابیگی توجه به نقاط محروم، اقشار ضعیف و توجه به بیماری های خاص را از اولویت های آتی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: هم اکنون با اجرای طرح تحول سلامت بیش از 11 میلیون تن زیر پوشش بیمه درمانی قرار دارند.
وی ادامه داد: تاکنون مبلغ یک هزار میلیارد ریال در راستای اجرای طرح تحول سلامت در استان همدان هزینه شده است.

** اجرای 290 طرح بهداشتی در همدان
معاون وزیر بهداشت و درمان افزود: در حال حاضر 290 طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان همدان در دست اجرا است که تعداد 150 طرح به بهره برداری می رسد.
میرزابیگی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد 600 تخت بیمارستانی به تخت های استان همدان اضافه شده است.
وی همچنین شهرستان ملایر را در حوزه سلامت موفق دانست و گفت: از ظرفیت خیران در این شهرستان خوب استفاده شده و همواره در کمک و همراهی به وزارت بهداشت حرف برای گفتن دارند.
با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ازناو با اعتبار 9 میلیارد و 244 میلیون ریال با زیربنای 600 مترمربع بهره برداری شد که بیش از هشت هزار تن از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش قرار گرفت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
/2087/7528/ 6075
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.