به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بهاروند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با اینکه برخی گمانه زنی ها در مورد جایگزینی شهری دیگر به جز ساوه برای استقرار رنو وجود دارد اما هنوز هیچ شهری دیگری مشخص نشده و همه تلاش ها بر این است که سرمایه گذاری رنو همچنان در ساوه مستقر شود.
به گفته فرماندار ساوه، نماینده مردم این شهرستان در خانه ملت و استاندار مرکزی با جدیت هرچه تمام در حال پیگیری این موضوع هستند.
بهاروند با اشاره به سفر هفته آینده محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی و بازدید از برخی مراکز تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه، افزود: یکی از مطالبات اصلی ما که از تعهدات وزیر سابق صنعت و معدن است، پیگیری احداث کارخانه رنو در ساوه خواهد بود.
وی گفت: برای ارائه خدمات و اجرای زیرساخت های لازم در سایت بن رو هیچ تنگنایی وجود ندارد.
قرارداد سرمایه گذاری رنو در تابستان امسال میان طرف فرانسوی به امضا رسید و قرار است در صورت تاسیس این کارخانه 6 هزار شغل جدید ایجاد و در پایین دست این صنعت خودرویی، حدود 70 قطعه ساز نیز فعالیت کنند.

*** شهرستان ساوه میزبان یکهزار و 700 برنامه در هفته فرهنگی
فرماندار شهرستان ساوه گفت: هفته فرهنگی این شهرستان از شنبه چهارم آذرماه آغاز می شود و ساوجی ها در این هفته میزبان یک هزار و 700 برنامه متنوع فرهنگی هستند.
محمد بهاروند افزود:کیفیت بخشی به برنامه های هفته فرهنگی محور فعالیت ها است و در روزهای این هفته علاوه بر برنامه های فرهنگی در زمینه معرفی توانمندی های صنعتی، کشاورزی و اجتماعی نیز تلاش می شود.
فرماندار ساوه گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های ساوه، غبارروبی مزار شهدا، برپایی نشست با مسئولان استانی و بیان مشکلات فرهنگی، انعکاس استعدادهای این شهرستان و بازتاب کاستی ها با هدف جذب اعتبار متناسب با نیازها از جمله اهداف هفته فرهنگی ساوه است.
بهاروند اظهار کرد: هفته فرهنگی ساوه نخستین فصل از هفته های فرهنگی استان مرکزی در سال جاری است و تلاش بر این است که در فرصت ایجاد شده ضمن معرفی داشته های فرهنگی غنی این شهرستان، اعتبارات هدفمند نیز در تقویت زیرساخت های فرهنگ این خطه جذب شود.
بهاروند گفت: یکی از محورهای مهم پیش بینی شده در هفته فرهنگی ساوه معرفی طرح برنامه های اشتغالزا و فرهنگی روستایی و فرصت های مشاغل خانگی است و در این ایام همچنین با اصحاب فرهنگ و هنر دیدار می شود و برنامه شب شعر، نمایشگاه صنایع دستی، اجرای مسابقات قصه گویی برگزار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک نابودی داعش در سوریه و عراق گفت: شکست این گروهک تروریستی در واقع یک فتح الفتوح و پیروزی بزرگ است که توسط رزمندگان اسلام به فرماندهی سردار سلیمانی رقم خورد و برگ زرینی در تاریخ ایرن محسوب می شود.
فرماندار ساوه همچنین با تسلیت به قربانیان زمین لرزه استان کرمانشاه، گفت: در مراحل اولیه این حادثه ضمن تشکلی نشست ستاد بحران،گروه های امدادی هلال احمر و تجهیزات شهرستان ساوه برای کمک رسانی اعزام شدند.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
3075/6013/ 6539/ خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.