غلامعباس بهرامی نیا روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 150 عرصه خطرناک مقابل پلیس راه های استان مرکزی وجود دارد که ایمن سازی این عرصه ها نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار دارد که با تامین این اعتبار عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.
وی ادامه داد: برای افزایش ایمنی جاده های استان مرکزی 15 کیلومتر حفاظ گاردریل آسیب دیده در محور های قدیم ساوه- سلفچکان و ساوه- تهران، دلیجان-اصفهان و دلیجان- سلفچکان و اراک- قم و اراک- بروجرد با سه گروه اجرایی بازسازی و ایمن سازی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: آشکار سازی 10 نقطه پر حادثه با علایم فسفری و شیارهای لرزاننده و آغاز عملیات خاکبرداری سه زیر گذر (تقاطع غیر همسطح) در محورهای مواصلاتی استان از دیگر اقدام های اداره ایمنی راه و حریم جاده برای کاهش تصادف و افزایش ایمنی جاده ها بوده است.
بهرامی نیا گفت: زیرگذر تقاطع شهرک صنعتی پرندک در محور ساوه – تهران (قدیم)، ساخت زیرگذر آوه در محور ساوه- سلفچکان و تقاطع روستای نادر آباد در محور آشتیان- فرمهین از جمله نقاط پرحادثه استان است که عملیات خاکبرداری و حمل باکس بتنی آنها آغاز شده است.
وی از خط کشی 2 هزار و 100 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: با خط کشی محورها مواصلاتی دید رانندگان در جاده افزایش یافته و از بروز حوادث جاده کاسته می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: در سال جاری محورهای اخترآباد، خنداب- اراک، تفرش، فراهان- اراک، فراهان - آشتیان و محورهای اصلی شهرستان خمین و دلیجان و بروجرد- اراک خط کشی شده اند.
بهرامی نیا یاد آور شد: نصب 800 متر مربع علایم اطلاعاتی، 25 هزار عدد علایم انتظامی، اخطاری و مسیرنما در سطح راه های استان مرکزی و به روز رسانی 250 کیلومتر از روشنایی های موجود در راه ها استان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
وی ادامه داد: در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد سفرهای برون شهری امسال 55 دستگاه چراغ چشمک زن جدید در محورهای استان مرکزی نصب شده و بیش از 100 دستگاه تعمیر شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: در این مدت 20 عدد چراغ پلیس نما در سطح راه ها استان نصب شده است تا رانندگان و مسافران سفر مطمئن تری در جاده ها داشته باشند.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر ان را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/ 6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.