به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در همایش سفیران هلال سرخ حسینی استان مرکزی در سالن زیتون اراک افزود: در سراسر ایران اسلامی موجی از عشق، محبت، عواطف انسانی و فداکاری ایجاد شده است و این روحیه تنها در مکتب و دانشگاه امام حسین (ع) کسب می شود.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پس از زلزله پیام تسلیت و فرمان برای بسیج همه نیروها در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور را ارسال کردند و همه بار دیگر به پیام ایشان لبیک گفتند.
امام جمعه اراک ادامه داد:حرکت و تلاش داوطلبان جمعیت هلال احمر، نیروهای نظامی و غیرنظامی و اقشار مختلف جامعه در یاری رسانی به زلزله زدگان مایه افتخار و تقدیر است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: هلال احمر استان مرکزی در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور خوش درخشید و در ساعت های اولیه در مناطق حضور یافت و همچنان پس از چهار روز از وقوع حادثه لحظه ای تعلل در امدادرسانی این جمعیت رخ نداده است.
وی اظهار کرد: نخستین اقدام در حوادث و بلایای طبیعی حفظ جان افراد است و بقیه امور باید در قدم های بعدی برداشته شود، کوچکترین سهل انگاری و دیر رسیدن به مناطق می تواند آمار کشته شدگان را افزایش دهد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: قدم هایی که برای خدا برداشته شود هرگز منحرف نمی شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم در این همایش گفت: تیم های تخصصی این جمعیت در ساعت یک و 50 دقیقه بامداد روز دوشنبه و چند ساعت پس از وقوع زلزله غرب کشور به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
محمد محمدی افزود: در 2 روز پس از وقوع زلزله، 2 هزار تخته چادر، 2 هزار تخته پتو و 2 هزار تخته موکت به مناطق زلزله زده ارسال شد و کمک های مردمی به صورت مستمر در حال جمع آوری و ارسال است و شور و اشتیاق مردم در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور بی نطیر و غیر قابل وصف است.
286 اثر به صورت مقاله، پوستر، دلنوشته و شعر به دبیرخانه همایش سفیران هلال سرخ حسینی استان مرکزی ارسال شده که از این تعداد 12 اثر برتر انتخاب شده است.
در این همایش از آثار برتر همایش سفیران هلال سرخ حسینی استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
زمین لرزه 21 آبان ماه جاری 7.3 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.