به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: دولت و خانه ملت وظیفه دارند با صلابت همیشگی خود در برابر زیاده خواهی آمریکای جنایتکار و متحدانش در منطقه ایستادگی کرده و از منافع ملت حراست کنند.
وی ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنان نشان داده است که بر سر منافع ملت با هیچ قدرتی معامله نمی کند و در هر شرایطی قدردان حضور ملت در صحنه هستند.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود به تحریم سپاه پاسداران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکای جنایتکار با تحریم سپاه پاسداران، خود را در کنار تروریست ها و گروهک های ضد اسلامی و ضد انسانی قرار دادچرا که آرمان اصلی سپاه مقابله با تروریست است.
وی اظهار کرد: سپاه پاسداران نهادی ارزشی است و موضع آمریکا در مقابله با ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی و حمایت همه جانبه از گسترش تفکر تروریستی در جهان است.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی همواره پشتیبان و حامی سپاه پاسداران است، بیان کرد: در صورتی که آمریکا و یا هر کشوری بخواهد نسبت به سپاه پاسداران جسارت و این نیروی انقلابی را متهم کند با پاسخ دندان شکنی رو به رو خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آحاد جامعه به خصوص مسئولان و خیران را در تسهیل امر ازدواج مسئول دانست و گفت: ازدواج بهنگام نقش مهمی در پویایی، تحرک و نشاط جامعه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بالا بودن نرخ مهریه و هزینه های غیر ضروری از مهمترین عوامل پایین آمدن نرخ ازدواج و در مقابل بالا رفتن نرخ طلاق در جامعه است و دستگاه های مسئول وظیفه دارند نسبت به گسترش فرهنگ ازدواج آسان در جامعه برنامه ریزی کنند.
وی در ادامه سخنان خود به 17 مهر و روز پست نیز اشاره کرد و گفت: پست به عنوان عامل تسهیل کننده ارائه خدمات به شهروندان و تأمین کننده رفاه و آسایش آنان توانسته با برقرار ارتباط دوسویه مردم با دستگاه‌‌های دولتی از مراجعه حضوری افراد و درگیری در امور اداری بکاهد که این مهم جای بسی تقدیر دارد.
امام جمعه اراک، صداقت و امانت داری را مهمترین ویژگی های کارکنان پست عنوان کرد و گفت: مدیران این دستگاه خدمات رسان باید با جذب نیروهای کارآمد و صادق در راستای جلب اعتماد عمومی جامعه گام بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به انتخاب استاندار جدید استان مرکزی نیز گفت: مدیریت جدید این استان باید با استفاده از نیروهای کارآمد مشکلات این استان را فهرست بندی کرده و نسبت به حل آن ها بر اساس اولویت اقدام کند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: تعطیلی و نیمه تعطیلی صنایع یکی از مهمترین مشکلات استان مرکزی است که انتظار می رود تیم مدیریت ارشد اجرایی جدید استان برای احیای این صنایع با برنامه ریزی های کاربردی وارد عمل شود.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.