مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه امضا این تفاهم نامه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف همکاری هرچه بیشتر پارک علم و فناوری و پژوهش سراهای دانش آموزی استان و در راستای ارتقا توان علمی و پژوهشی در دانش آموزان و توجه به ایده و خلاقیت ها این قشر از جامعه منعقد شده است.
شهریار فولادوند افزود: با انعقاد این تفاهم نامه همکاری بین پارک علوم و فناوری و آموزش و پرورش استان مرکزی برای توانمندی دانش آموزان به صورت نظام مند تر شده و فضایی برای هدایتگری اصولی و خیز علمی هدفمند ایجاد می شود.
وی ادامه داد: 13 پژوهش سرای دانش آموزای در مناطق 15 گانه آموزش و پرورش استان مرکزی فعال هستند و 2 هزار و 531 دانش آموز در پژوهش سراهای استان مرکزی به فعالیت های پژوهشی اشتغال دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: تنها شهرستان های خنداب و سربند در این استان از پژوهش سراهای دانش آموزی بی بهره هستند که امید است زمینه فعالیت این مراکز نیز در آینده نزدیک فراهم شود.
فولادوند گفت: 240 هزار دانش آموز در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که با بهره گیری از توان پارک علم و فناوری در پژوهش سراهای استان زمینه هرچه بیشتر این دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی فراهم می شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مطالعات بیانگر آن است که در هر 100 هزار نفر جمعیت دانش آموزی حدود 100 نفر نخبه هستند و با توجه به تحصیل 240 هزار دانش آموز در استان حدود 300 تا 400 نفر آنان را افراد نخبه تشکیل می دهند.
دکتر محمد رفیعی افزود: امضا این تفاهم نامه نقش مهمی در شناسایی و هدایت این افراد به سمت انجام فعالیت های پژوهشی، ایجاد شرکت های دانش بنیاد و شکوفایی هرچه بیشتر استعداد های این افراد بر عهده دارد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور در سال 1404 باید بالاترین رتبه علمی منطقه را به خود اختصاص دهد.
رئیس پارک علم و فن آوری استان مرکزی خاطر نشان کرد: ایران با تلاش محققان و دانش آموختگان دانشگاهی توانسته هفت سال زودتر این رتبه را در منطقه به دست آورد.
رفیعی گفت: جایگاه ایران در زمینه فناوری، مهارت و کارآفرینی باید به سرعت ارتقا یابد چرا که در نوآوری از 130 کشور رتبه 75 و در بازار رتبه 111 را به خود اختصاص داده و نیاز است با تلاش و فعالیت در این حوزه زمینه رشد و ارتقا جایگاه کشور در این حوزه ها افزایش یابد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.