به گزارش ایرنا، آیین استکبار ستیزی 13 آبان استان با توجه به رویکرد خصمانه و موضع گیری های غیر منطقی رئیس جمهوری آمریکا در قبال انقلاب اسلامی ایران، با مشارکت آحاد مختلف جامعه از جمله، دانش آموزان، دانشجویان در میادین اصلی شهرها و روستاهای استان مرکزی برگزار شد.
مردم مومن و انقلابی شهرستان اراک نیز از ساعات اولیه روز جاری در خیابان امام خمینی (ره) این شهر تجمع کرده بودند و دختران و پسران دانش آموز نیز با در دست داشتن دست نوشته های مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل از خیایان های اطراف خود را به محل برگزاری یوم الله 13 آبان ماه رساندند.
مردم مومن شهرستان اراک به خصوص دانش آموزان این شهر با سردادن شعارهایی همچون ' ما یار مظلومان و ریشه کن اعدائیم ' و ' از نسل انقلاب و فرزند عاشوراییم، ' هیهات منا‌الذله مرام این امت است ' ، ' نبرد با استکبار شعار این ملت است' ، ' فشار و زور و تهدید این منطق آمریکاست' ، ' تحریم و ظلم و ستم، سه حربه آمریکاست' ، ' در عزم ملت ما تحریم اثر ندارد' ، ' آمریکای جهانخوار این را باید بداند'، خشم و انزاجار خود را از آمریکا و ایادی استکبار فریاد زدند.
سخنران آیین یوم الله 13 آبان شهر اراک، سیدعلی آقا زاده استاندار استان مرکزی بود که پس از سخنان وی، قطعنامه سراسری در 9 بند با رویکرد انزجار طلبی و استکبار ستیزی ملت قهرمان و بیدار ایران از رفتارهای فریبکارانه دشمنان مستکبر قرائت شد.
در ادامه این قطعنامه عنوان شده که ملت بزرگوار ایران اسلامی روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند.
در ادامه این قطعنامه عنوان شد که ملت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضد انقلاب می‌داند.
در بخش های دیگری از این قطعنامه عنوان شد : ما شرکت کنندگان در آیین یوم الله 13 آبان، ضمن حمایت از مواضع ضدّآمریکایی، رهبر معظم انقلاب و مقتدای عظیم الشأن عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه معظم له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌ کنیم و همدلی خویش را با ملت های مظلوم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضدّ استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.
در ادامه این قطعنامه عنوان شد: ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است و از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمودها و فرامین امام المسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.