به گزارش ایرنا، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در حاشیه نشست شناسایی مشکلات و چالش های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعاتدر ساوه در گفت و گو با ایرنا افزود: حوزه ارتباطات زیرساخت از سرمایه های مهم استان مرکزی است و در نشست مذکور وضعیت ارتباطات و زیرساخت در شهرستان های ساوه و زرندیه و نحوه رفع مشکلات اینترنت پرسرعت،‌فیبرنوری و نیز مکالمات تلفن همراه در سطح جاده ها به خصوص مسیرهای ساوه به تهران،‌همدان و اراک ارزیابی شد.
وی اظهار کرد:در حال حاضر شهرستان های ساوه و زرندیه در زمینه جی.اس . ام مشکلاتی دارند و تلاش برای برقراری خطوط اینترنت پرسرعت در این شهرستان ها و مناطق روستایی آن با اولویت در دستور کار قرار گرفت.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت بیان کرد: امید است که حاصل تصمیم گیری و تعهدات مسئولان در سه ماه آینده در زمینه اصلاح و تقویت ارتباطات زیرساخت برای مردم ملموس باشد.

**‌ احداث شبکه فیبرنوری شهر صنعتی کاوه و ادارات و نیز رفع مشکل اینترنت روستاهای شهرستان ساوه
فرماندار ساوه نیز در این خصوص در گفت و گو با ایرنا گفت: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور با مشکل اینترنت و فیبرنوری مواجه است و نیاز است که فیبر نوری به صورت تجمیعی انجام شود تا هزینه ها برای واحدهای مستقر در این شهر صنعتی تا سقف 10 میلیون ریال به ازای هر واحد کاهش یابد.
محمد بهاروند افزود: ادارات و سازمان های شهرستان ساوه نیز از وجود فیبر نوری محروم است گرچه برای برخی ادارات مانند ثبت احوال به دلیل مسئله صدور کارت های هوشمند ملی این زیرساخت فراهم شده اما این امکان باید برای تمامی نهادهای دولتی و عمومی باشد.
وی گفت: اینترنت پرسرعت در روستاهای بدون زیرساخت مناسب اینترنت در شهرستان ساوه مسیر نیست و بر اساس مصوبات نشست امروز قرار است با مشارکت بخش خصوصی این مسئله پی گرفته شود.
به گفته او برای تقویت مکالمه تلفن همراه در سطح جاده های ساوه و زرندیه باید با هماهنگی میان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول ‌از این پس شاهد سهولت در ارتباطات جاده ای و قطع نشدن مکالمات پی گرفته شود ضمن آنکه ساوه در مسیر عتبات عالیات و کربلا قرار دارد و پوشش مناسب اپراتورهای تلفن همراه در جاده ها یک ضرورت است.
فرماندار ساوه گفت: تعهدات اصلاح و تقویت حوزه ارتباطات زیرساخت در سه ماه آینده در نشست ویژه ای ارزیابی می شود.
6013/6539خبرنگار: یحیی معماری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.