علی اکبر کریمی و سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان تربیت بدنی و حوزه جوانان استان مرکزی افزودند: استان مرکزی در تحقق اهداف برنامه پنجم در حوزه ورزش موفقیت 100درصدی نداشته و در حالیکه باید سرانه فضای ورزشی به یک متر مربع می رسید درحال حاضر این شاخص در استان 86 سانتیمتر است که باید این عقب ماندگی با هم افزایی نهادها و جذب منابع ملی جبران شود.
علی اکبر کریمی در این نشست گفت: خانواده صنعت نفت در استان مرزی حدود 15 هزار نفر هستند و این صنعت به جز تاسیسات کمی در شهر مهاجران در تقویت و توسعه زیرساخت های ورزشی اراک و شازند مشارکت در حد انتظارنداشته است.
وی توضیح داد: مشارکت سایر دستگاه ها نظیر حوزه نیرو نیز در توسعه ورزشی در استان پایین است درحالیکه مراجع تصمیم ساز ملی این وزارتخانه ها در سطح کشوری کارهای بزرگی را در بخش ورزش انجام داده اند.
کریمی خاطر نشان کرد: استان مرکزی برای قطب ورزش آینده نیازمند امکانات مناسب در سطح دهکده المپیک است که این تصمیم 20 سال پیش برای استان گرفته شد اما هنوز اجرایی نشده است و مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک پاسخگوی نیازها و فعالیت های حوزه ورزشی این استان نیست.
وی خاطرنشان کرد: تکیه بر باروری اقتصاد ورزش با استفاده از توانندی بخش خصوصی، شناسایی و باروری استعدادهای ورزشی، بهبود ورزش همگان و ایجاد توازن مناسب بین بخش ورزش همگانی و قهرمانی؛ توسعه امکانات ورزشی بانوان از نیازهای اساسی استان در عرصه تربیت بدنی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه جوانان نیز گفت: تحصیل، ازدواج، مسکن و کار نیاز اساسی جوانان است و غفلت و کندی در این بخش ها در مناسبات جامعه اثر مستقیم می گذارد.
کریمی گفت» داشته های ورزشی استان باید رصد و پایش شود تا زمینه استفاده حداکثری و مطلوب از آن فراهم آید.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: جوانان نیروی مولد جامعه هستند که نباید مظلوم واقع شوند و دغدغه ها، فرصت ها و مسایل انان باید به خوبی دیده شود.
سید مهدی مقدسی افزود: توسعه متوازن ورزشی در بخش های مختلف استان سرمایه محسوب می شود و برای تقویت ورزش روستایی و بانوان باید از فضاهای بلااستفاده و یا در اختیار دستگاه های اجرایی و همچنین ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی نهایت استفاده را کرد.
وی گفت: سلامت از شاخص های توسعه متوازن است که با تقویت فرهنگ تحرک جسمانی و قرار گرفتن ورزش در سبد رفتارهای روزانه خانوار حفظ می شود و ارتقا می یابد.
مقدسی اظهار کرد: رویکرد دولت برون سپاری تکالیف در حوزه های مختلف از جمله ورزش است و در این راستا باید اعتمادسازی ، مشارکت ونظارت هدفمند تقویت شود و با مردم و برای مردم اهداف ورزشی را در استان پیش برد.
در این نشست برنامه ها، مشکلات و پیشنهادات حوزه ورزش ارائه شد.
57 هزار و 875 ورزشکار به صورت سازمان یافته در استان مرکزی در رشته های مختلف ورزش می کنند که از این تعداد 2 هزار و 356 ورزشکار سازمان یافته روستایی است.
7114/6013/خبرنگار:شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.