به گزارش ایرنا، پیروزی حکومت دینی ایران به راهبری امام راحل برهم زننده معادلات غرب و آمریکا در خاورمیانه بود که در سال های اخیر مولود تحولات و فراز و نشیب­ های متعددی شده است اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که سیاست های آمریکا در دهه های اخیر چند پهلو بوده و هرگز نمی توان به آن اعتماد داشت و این کشور در هر شرایط ی کوشیده که با هدف تامین منافع استکباریش به جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند.
آمریکا در پی­ ریزی سیاست­ های خود در قبال کشورمان رویکرد دخالت در امور ایران را به طور چشمگیری در دستور کار دارد و همواره کوشیده است استقلال و اقتدار ایران با دخالت های دخالت های مستقیم و غیرمستقیم کم کند اما جمهوری اسلامی با سرمایه گرانسنگ ولایت فقیه و حمایت مقتدر مردمی این دسیسه ها را یکی پس از دیگری نقش برآب کرده و این مسئله عصبیت و رفتارهای غیرمنطقی رئیس جمهوری آمریکا را در روزهای اخیر رقم زده است.
بسیاری از محققین از کودتای 28 مرداد 1332 به‌عنوان نقطه آغاز دخالت­ های امریکا در ایران یاد می­ کنند که پس از آن نیز بر مبنای مستندات موجود آمریکا در همه امور سیاسی بین المللی در دوران پهلوی دوم دخالت داشته اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این دخالت ها رنگ و بوی تخریب و تضعیف به خود گرفت و شیطان بزرگ از هر ابزاری برای تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی استفاده کرد اما به جایی نرسید.
با شروع حمله عراق به ایران، آمریکا در ظاهر موضع بی‌طرفی خود را اعلام کرد اما در عمل رابطه خود را با عراق که از سال 1967 به خاطر جنگ با اسرائیل قطع شده بود، برقرار و گسترش داد.
تلاش‌های کاخ سفید به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق متحدان خود در خاورمیانه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با کمک به عراق برای از بین بردن دستاوردها و برتری‌های نظامی ایران ادامه یافت.
پس از جنگ تحمیلی نیز شیطان بزرگ با برقراری ارتباط تنگاتنگ با اسرائیل و به خصوص با کشورهای مرتجع منطقه از قبیل عربستان سعودی تشدید تحریم های اقتصادی و هجمه های فرهنگی را برای تضعیف نظام اسلامی در دستور کار قرار داد که تا کنون با هوشیاری و آگاهی مثال زدنی رهبر معظم انقلاب و حضور به هنگام ملت در صحنه های مختلف انتخابات و راهپیمایی ها همه توطئه های این دشمن قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی کرده است.
در سال های اخیر نیز به بهانه و اتهام باطل دستیابی جمهوری اسلامی به انرژی هسته ای با مقاصد غیرصلح آمیز و همچنین آزمایش موشک های مدرن از سوی غرب و آمریکا مطرح شده که به تبع آن تحریم های ظالمانه ای علیه کشور ایران اعمال داشته و ترامپ در سخنرانی شنبه شب خود با اتهامات واهی به سپاه پاسداران این نیروی مردمی و انقلابی را که حامی مستضعفان جهان و تنها نیروی نظامی مقابل تروریسم است مورد تحریم و تهدید قرار داد که این موضوع از سوی ملت ایران مطرود است چرا که خدمات سپاه همواره علیه تروریست بوده است.
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اراک در این خصوص در گفت و گو با ایرنا، گفت: دلیل اصلی دشمنی ترامپ با جمهوری اسلامی ایران این است که اقتدار این نظام خدایی در جامعه مانعی بزرگ برای دستیابی آنان به منافع و معادن منطقه خاورمیانه است.
دکتر فرزاد نوابخش افزود: در شرایطی که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی گروهک ضد اسلامی و ضد انسانی داعش را بر علیه شیعیان سازماندهی و حمایت کردند طبیعی است که سپاه پاسداران را که تنها نیروی نظامی مقابله گر با تروریست است را به عنوان های غیر واقعی محکوم کنند چرا که اقتدار و قدرت نظامی سپاه هر روز داعش را کوچک و منزوی تر کرده است.
وی ادامه داد: شکست داعش از سوی سپاه پاسداران در حقیقت شکست استکبار جهانی و متحدانش در منطقه بود و تنها دلیل تحریم سپاه نیز همین است چرا که ترامپ در شرایطی سپاه پاسداران را متهم کرد که داعش به نابودی نزدیک تر می شود و همه این شکست داعش را اقتدار و عظمت سپاه پاسداران می دانند.
این استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه کرد: دونالد ترامپ در سفر اخیر خود به کشور عربستان قرارداد 400 میلیارد دلاری تسلیحات نظامی با عربستان امضا کرد که این مهم به نوعی اقتصاد ورشکسته آمریکا را برای مدتی هر چند کوتاه نجات داد و این مهم عامل اصلی تغییر نام خلیج فارس به خلیج عرب است چرا که ترامپ خود را وامدار الطاف شیوخ بدمست و خونخوار سعودی می داند.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: سخنان رئیس جمهوری آمریکا تهمت و افترا به ملت ایران بود و ترامپ خوب می داند که اقتدار روز افزون ایران اسلامی به دست هیچ قدرتی تضعیف نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرمهدی افزود: سخنان ترامپ بر علیه ملت ایران اسلامی از روی بغض و کینه بود، چرا که آمریکا همه ابزار تخریب نظام اسلامی را امتحان کرده و به هیچ نتیجه ای جز خسران برایش نداشته بنابراین تنها راه موجود در این بود که رئیس جمهوری آمریکا بلندپروازی های واهی و اتهام زدن به ایران را امتحان کند.
وی، اتهام زدن به سپاه را با هدف ایجاد فاصله بین مردم و این نیروی انقلابی دانست و ادامه داد: ملت غیور ایران اسلامی و سپاه پاسداران را یک نیروی مومن، وطن پرست و انقلابی می داند و اتهامات ترامپ هیچ اثری در دل این ملت ندارد.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی اضافه کرد: کشور آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در صدد تخریب و تضعیف پایه های نظام بوده و همچنان نیز خواهد بود اما، تنها عاملی که توطئه های شیطان بزرگ را خنثی کرده است وحدت و پشتیبانی ملت از ولایت فقیه بوده است که این مهم همچنان نیز باید سرلوحه امور ملت، دولت، مجلس و نیروهای مسلح قرار داشته باشد.
یکی از دانشجو.یان دانشگاه اراک نیز در گفت و گو با ایرنا، گفت: تغییر نام خلیج فارس به خلیج عرب، رویایی برای کشورهای عربی منطقه و آمریکا است که هیچ گاه محقق نمی شود.
محمد صالحی راد افزود: بخش عمده ای ازسخنان ترامپ تضعیف ایران و حمایت از کشورهای مرتجع منطقه بود و ملت ایران باید دشمنان خود را به خوبی بشناسند.
وی افزود: محور همه امور به خصوص مسائل سیاسی و بین المللی ملت ایران رهبر معظم انقلاب است که دولتمردان باید همواره توصیه های معظم له را سرلوحه امور خود قرار دهند.
یکی از شهروندان اراک در گفت و گو با ایرنا، گفت: اقتدار و عظمت رهبر معظم انقلاب چشمان همه دشمنان به خصوص آمریکا، اسرال و آل سعود را کور کرده و همه اظهارات آنان علیه ملت ایران از روی کینه ورزی است.
فاطمه اشعری زاده افزود: ملت ایران به خصوص جوانان و دانشجویان اظهارات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب می دانیم و هجمه های استکبار جهانی و تبلیغات ماهواره ای، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ذره ای از عشق و علاقه جوانان به معظم له را کم نمی کند.
دونالد ترامپ ریاست جمهوری ایالات متحده شبنه شب همین هفته در سخنرانی خود با وارد کردن اتهاماتی به ایران و به خصوص سپاه پاسداران و پروژه تغییر نام خلیج فارس به خلیج عرب خشم و انزجار ملت ایران را برنگیخته است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.