احمد قره بیگلو روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:هشت هزار و 500 هکتار از باغات زرندیه زیر کشت محصول پسته است و برآورد می شود کار برداشت محصول تا پایان مهرماه ادامه داشته باشد .
وی گفت: سال گذشته حدود 11 هزار تن پسته در زرندیه تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه اظهارکرد: 6 هزار هکتار باغات پسته بارده در زرندیه وجود دارد که عمر متوسط این باغات 20سال است که به طور متوسط از هر هکتار باغ پسته 2 تن محصول برداشت می شود.
قره بیگلو اضافه کرد: 80 درصد کشت محصول پسته استان مرکزی د رشهرستان زرندیه و 20درصد در ساوه است و استان مرکزی در تولید پسته رتبه ششم کشور را دارد و شهرستان زرندیه نیز قطب تولید این محصول است.
وی گفت: 34 واحد ضبط و فرآوری پسته در شهرستان زرندیه موجود دارد که کار شستشو، جداسازی، پوست کنی و بسته بندی محصول پسته را انجام می دهند.
قره بیگلو د رخصوص صادرات این محصول استراتژیک نیز افزود: 400 هکتار از باغات شهرستان زرندیه زیر کشت پسته ارگانیک است و 80 درصد پسته تولیدی در این شهرستان به کشورهای اروپایی، آسیایی،آسیای میانه و آسیای شرقی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: ارقام تجاری پسته شهرستان زرندیه شامل پسته اکبری، احمد آقایی، فندقی، کله قوچی است و در مدت 45 روزه برداشت این محصول حدود سه هزار کارگر روزانه فعالیت دارند.
قره بیگلو گفت: قرارداد مرکز فرآوری و آماده سازی تجاری پسته زرندیه در فضایی به وسعت 40 هکتار با مجمع اتحادیه پسته کاران زرندیه منعقد شده است.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 64 هزار نفر دارای 2 بخش مرکزی وخرقان و پنج شهر مامونیه، پرندک ،زاویه، خشکرود ،رازقان است که به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی محسوب می شود.
6013/4896/خبرنگار:حمید فرقانی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.