به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز سه شنبه در همایش فرهنگ یاران ترافیک در کانون امام خمینی (ره) افزود: سال گذشته نیز کاهش 16 درصدی آمار تصادفات در استان رقم خورد و می طلبد که با تداوم برنامه های فرهنگ سازی و نظارت بر قوانین این روند با قوت پی گرفته شود.
وی بیان کرد: 19 هزار و 630 دستگاه خودرو در سال گذشته در این استان شماره گذاری شده که 10 هزار و 300 دستگاه آن مربوط به شهرستان اراک بوده است.
سردار عزیزی در ادامه اظهار کرد: فرهنگ همیشه نیاز به یاری و مساعدت افراد دارد که در حوزه ترافیک این مهم به دلیل ارتباط با افراد جامعه از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد که بیش از 75 درصد از تصادفات منشاء و عامل خطای انسانی دارد و نیاز است با رعایت قوانین حوزه ترافیکی در کاهش آن سهیم باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش گفت: انتقال فرهنگ ترافیک به جامعه سرمایه بزرگی است که باید در شریان های مردمی شکل گرفته و تقویت شود.
شهریار فولادوند اظهار کرد: نهاد آموزش و پرورش از بخش های مهم جامعه در فرهنگ سازی است و در حوزه مسائل ترافیکی نیز با جدیت پای کار است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این همایش افزود: در سال گذشته 105 هزار همیار پلیس، در مدارس مورد آموزش چهره به چهره قرار گرفتند و به هفت هزار فرهنگ یار آموزش های لازم ارائه شد.
سرهنگ ابوالفضل امیدی خاطرنشان کرد: پنج هزار و 150 نفردر از رانندگان حمل و نقل عمومی استان در سال گذشته آموزش های ترافیکی را قرار گرفتند.
همچنین همزمان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی قطار نظم و دوستی با حضور 150 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی حاشیه خطوط راه آهن اراک راه اندازی شد.
14 تا 21 مهرماه با عنوان هفته گرامیداشت ناجا نامگذاری شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.