سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 25 هزار گردشگر تابستان امسال از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان مرکزی بازدید کردند.
وی اظهار کرد: گردشگرانی تهرانی با بیشترین فراوانی در تابستان امسال از بازار اراک و حمام چهارفصل در استان مرکزی بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: گردشگران در ساوه، مسجد جامع این شهر و منطقه تاریخی آوه، در تفرش، مسجد ششناو و در خمین بیت تاریخی امام خمینی (ره) و قلعه سالارمحتشم را مورد بازدید قرار دادند.
حسینی افزود: محلات و دلیجان بیشترین مقصد گردشگرانی بود که در تابستان امسال به استان مرکزی سفر کردند.
وی اظهار کرد: 205 مورد بازرسی و نظارت مداوم در مراکز اقامتی استان در این مدت صورت گرفت که در برخی از بازدیدهای نظارتی به برخورد قانونی و تشکیل پرونده منجر شد.
حسینی افزود: با آغاز طرح ستاد خدمات سفر تابستان، کتابچه راهنمای گردشگری، نقشه و راهنمای گردشگری، لوح فشرده صوتی و تصویری، کتابچه معرفی موزه ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان مرکزی چاپ و برای معرفی در اماکن مختلف بین مسافران توزیع شد.
وی افزود: اقتصاد بسیاری از کشورها در گرو توسعه صنعت گردشگری است که به برنامه ریزی های بلند مدت نیاز دارد و هم پوشانی مناسب دستگاه های دولتی برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی، کلید طلایی توسعه این صنعت محسوب می شود.
بیش از دو هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.