ه گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر حریم و حرم (دفاع مقدس و مدافعان حرم) ویژه حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی در محل سالن ستارگان اراک، افزود: هنرمندان و شاعران با خلق آثار فاخر و ارزشمند خود در حوزه ادبیات آیینی، آرمان های انقلاب اسلامی را به بهترین شکل ممکن در جامعه نهایدنه کنند.
وی ادامه داد: هم اینک که استکبار جهانی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعتقادات و منش رفتاری و اخلاقی جوانان ایران اسلامی را نشانه رفته است، هنرمندان وظیفه دارند با زبان هنر نسبت به جذب جوانان به گرایش های مذهبی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان گام بردارند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: هنرمندان به خصوص شاعران در قبال صیانت از آرمان های والا و ارزشمند اسلام و انقلاب و ترویج سیره اهل بیت (ع) و علمای معاصر ایران اسلامی رسالت سنگینی دارند.
وی اضافه کرد: آنچه هنرمند را ماندگار و نامش را در اذهان جاودانه می کند اخلاق مداری و توجه به ارزش‌های انسانی است، بنابراین پایبندی به اصول اخلاقی باید در میان هنرمندان جامعه ایران زمین نهادینه شود.
وی همچنین زبان هنر را بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و احیای سیک زندگی ایرانی و اسلامی دانست و گفت: تقویت پایه‌های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم دشمن ضروریست و هنرمندان و شاعران باید با خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایفا کنند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف تکلیف الهی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد زیرا با رعایت حجاب و عفاف و پوشش اسلامی می توان تهاجم فرهنگی دشمنان را به نحو چشمگیری خنثی کرد.
وی اظهار کرد: آحاد جامعه ایران اسلامی وظیفه دارند با زبان قلم، هنر، شعر منویات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرارداده و با تمام قدرت در راستای حفظ ارزشهای اسلامی گام بردارند.
بیش از سه هزار و 500 طلبه خواهر در 18 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3075/خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.