مجری این پویش مردمی فرهنگی و زیست محیطی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه نذر فرهنگی حرکتی خودجوش با مشارکت داوطلبانه مردم است که در جریان آن معابر و فضای شهری از ظروف یکبار مصرف و پسماندهای پراکنده پاکسازی می شود.
میلاد تقوایی راد افزود: پسماندهای جمع آوری شده در این برنامه پس از عزاداری ها به فروش می رسد و از محل درآمد این نذر امور عام المنفعه و کمک های خاص به خیریه ها انجام می شود.
وی توضیح داد: هر سال در ایام عزاداری های محرم حجم بالایی از ظروف یکبار مصرف در محیط پراکنده می شود و این شرایط ضمن زشت کردن منظر شهری و محیط ، از نظر بهداشتی و زیست محیطی نیز پسندیده نیست.
وی گفت: جمعی از جوانان و دانشجویان اراکی با راه اندازی کانال تلگرامی بیش از 500 عضو را برای مشارکت در برنامه نذر فرهنگی که هدف آن فرهنگ سازی و اهمیت به مسئل شهری و زیست محیطی است جذب کرده اند که 90 نفر از آنان در تیم های داوطلب به صورت عملی در کار جمع آوری پسماندهای سرگردان شهری مشارکت دارند.
تقوایی راد بیان کرد: سال های قبل روزانه 200 کیسه پسماند ظروف یکبار مصرف در عزاداری محرم جمع آوری شد اما با فرهنگ سازی صورت گرفته پیش بینی می شود مردم امسال کمتر این ظروف را در محیط پراکنده کنند .
وی توضیح داد: در هماهنگی با مداحان و مسئولان هیات های مذهبی اراک از این ظرفیت ها در فرهنگ سازی نذر فرهنگی بهره گرفته شده و تمامی تلاش بر این است که رفتارهای نادرست زیست محیطی مردم اصلاح شود.
کلانشهر اراک با حدود 600 هزار نفر جمعیت مرکزیت استان مرکزی را دارد.
3005/ 6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.