به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که صدها نفر از مادران عزادار حسین (ع) که همراه با فرزندان و شیرخوارگان خود با لباس های سبز و سفید رنگ و یک شکل و پیشانی بند سبز و قرمز حضور داشتند، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) گریستند.
مادران عزادار همچنین با زمزمه روضه حضرت علی اصغر (ع) و مصیبت مظلومان دشت کربلا همنوا شدند و اشک ماتم ریختند.
امام جمعه شهرستان خمین در این آیین معنوی گفت: تبلیغ و ترویج کاهش نرخ زاد و ولد، توطئه دشمنان به ویژه اسرائیل بر ضد مسلمانان است.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: در بسیاری از کشورها از جمله اسرائیل و عربستان زاد و ولد زیاد است و کنترل جمعیت معنایی ندارد اما برای شیعیان ترغیب به کاهش جمعیت می شود.
وی اظهارکرد: اسرائیل در نرخ زاد و ولد در دنیا رکوردار است اما ایران کمترین نرخ زاد و ولد را در دنیا دارد.
امام جمعه خمین بیان کرد: توطئه دشمن بر این اساس است که با ترویج زاد و ولد کمتر، فرزند کمتر زندگی بهتر نیروی جوان را از ایران بگیرند به طوری که تا 30 سال آینده جمعیت کشور با پیری مواجه شود.
حجت الاسلام حسینی به بانوان و مادران هشدار داد و تاکید کرد: آینده کشور دست مادران است اجازه ندهید دشمن با توطئه بر اهداف خود برسد.
وی با بیان اینکه بنا بر توصیه اسلام فرزند رزق و روزی همراه خود می آورد، افزود: باید به سیاست افزایش جمعیت در ایران توجه جدی شود.
وی در سخنان دیگر به نقش کلیدی مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: از مهمترین وظایفی که هر خانواده ای باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشد، روش تربیت صحیح و برخورد با کودکان و خردسالانشان است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در نظام تربیتی اسلام، فرآیند تربیت صالحانه فرزند، امری ضروری و مهم است که برای هر مرحله از رشد کودک از نطفه تا بلوغ و بالاتر از آن احکام خاصی وضع شده است.
دراین همایش، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، نوای لالایی لالایی علی اصغرم در فضای مصلای امام خمینی (ه) طنین انداز شد و آیین عزاداری طفل شیرخوار امام حسین(ع) برگزار شد.
گزارش های خبرنگاران ایرنا از شهرستان های دلیجان و محلات در جنوب استان مرکزینیز حاکی از برگزاری آیین معنوی همایش شیرخوارگان حسینی در این مناطق است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی زادگاه معمار کبیر انقلاب است که با 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.