به گزارش ایرنا، علی مقانی روز چهارشنبه در همایش صنعت چاپ استان در فرهنگسرای آیینه افزود: امروز قانون گذاری از سوی زیر مجموعه های هر صنف، ساماندهی صنوف را به دنبال دارد که پیگیری ایجاد صنف چاپ و نشر باید در استان مرکزی پیگیری شود.
وی اظهار کرد: نیاز به تشکل و اتحادیه چاپ خانه ها در استان مرکزی امری ضروری بوده که می طلبد صنف چاپ خانه ها تقویت و مسائل و مشکلات استان از این طریق پیگیری شود.
رییس اتحادیه چاپ و نشر استان خراسان رضوی نیز ادامه داد: با توجه به پیشرفت مجامع جهانی امروز صادرات غیرنفتی برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است که بر همین اساس باید از هویت صنعت چاپ دفاع کرد و درصدد رشد و پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی بود.
مقانی خاطرنشان کرد:80 درصد صنایع غذایی به صنعت بسته بندی مرتبط است که تاثیر غیر قابل انکاری این صنعت را نشان می دهد.
عضو شورای سیاست گذاری صنعت چاپ ایران افزود: بر اساس پیش بینی های جهانی تا سال های آینده، گسترش صنعت خودروسازی 25 درصد کاهش می یابد اما صنعت چاپ با رشد 28 درصدی همراه می شود.
مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: بیشتر ارگان و نهادهای دولتی استان انجام امور چاپی خود را به چاپ خانه های خارج از استان واگذار می کنند که این امر جای تامل دارد.
محسن شریفی افزود: نیاز است این نهادها برای حمایت از صنف چاپ و نشر امور خود را به چاپ خانه های استان واگذار کنند تا شاهد رشد و حل برخی از مشکلات این بخش باشیم.
بیش از 20 چاپ خانه در سراسر استان فعالیت می کنند.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.