سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال روستایی خمین، افزود: 47 مورد از این طرح های کارآفرینی به بانک سینا معرفی شده که 10 طرح در حال تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات و چهار طرح دیگر نیز موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
وی بیان کرد: تسهیلات اعطایی به چهار طرح مذکور حدود 15 میلیارد ریال است که با اجرای آن ها زمینه اشتغال 30 نفر در روستاهای خمین فراهم می شود.
فرماندار خمین بیان کرد: 12 طرح کارآفرینی نیز از محل تفاهم نامه مناطق محروم با پست بانک در جریان است که هفت طرح مصوب شده است و تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی از طریق پست بانک با نرخ سود 10 و هشت درصد پرداخت می شود.
فرماندار خمین با تاکید بر این که برای ایجاد اشتغال و طرح های کارآفرینی هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد، افزود: بر اساس تفاهم نامه استانداری، مناطق محروم و توسعه روستایی و بنیاد علوی با بانک سینا 200میلیارد ریال اعتبار برای طرح های کارآفرینی استان مرکزی تخصیص داده شده است.
ساداتی افزود: 50 درصد این منابع مالی از محل مذکور برای توسعه اشتغال و ایجاد صنایع خرد روستایی به شهرستان خمین تخصیص شده است که به صورت پرداخت تسهیلات از بانک سینا به سرمایه گذاران و کارآفرینان در روستاها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تسهیلات مذکور برابر کل منابع مالی است که سال گذشته از این منبع برای ایجاد شغل و طرح های کارآفرینی در استان مرکزی تخصیص شده بود.
ساداتی گفت: امید است با تخصیص این میزان تسهیلات در سالی که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده، فرایند اشتغال زایی روستایی شتاب گیرد.
فرماندار خمین بیان کرد: بسترهای لازم برای ایجاد اشتغالزایی و طرح های کارآفرینی روستایی فراهم است و تمامی روستاهای خمین از نعمت برق ، آب ، گاز و تسهیلات ویژه اشتغالزایی برخوردارند.
ساداتی افزود: دولت دوازدهم شرایط را برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها فراهم کرده و عزم راسخ در توسعه مشاغل روستایی دارد.
وی، مهمترین بحران خمین را بیکاری بیان کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری در این شهرستان 16 درصد است که زیبنده زادگاه امام راحل نیست و برای رفع این بحران باید متحد و منسجم بود.
وی افزود: دغدغه اصلی مردم و مسئولان خمین بیکاری جوانان است و مسئولان باید نسبت به برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و حرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام کنند.
فرماندار خمین تاکید کرد: برای گره گشایی از بیکاری خمین بانک ها باید بیشتر همکاری کنند و در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همراهی موثر داشته باشند.
ساداتی ادامه داد: پاره حل معضل بیکاری در خمین تمرکز بر گسترده کردن دایره سرمایه گذاری است و نخستین کاری که باید در این زمینه انجام داد این است که فرهنگ حمایت از ایجاد شغل، خود اشتغالی، سرمایه گذاری و تکریم سرمایه گذار نهادینه شود.
در این کارگروه 20 طرح کارآفرینی و صنایع تبدیلی ویژه روستایی مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل است که در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای 105 هزار نفر جمعیت با نرخ بیکاری 16 درصد است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.