مجید مشهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این میزان تسهیلات برای 164 نفر فرصت اشتغال در بخش های پرورش دام، صنایع دستی، صنعتی و خدمات ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: تسهیلات اعطایی به متقاضیان مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان بین 50 تا 100 میلیون ریال بوده است.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: 851 طرح اشتغال در چهار گروه کار انگیزی، توان افزایی، خودکفایی و کار آفرینی امسال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان انجام می شود.
وی با تاکید برضرورت بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: سهم اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال یک هزار و 98 فرصت شغلی است که به این منظور 159 میلیارد ریال منابع مالی توسط کمیته امداد امام(ره) هدف گذاری شده است.
مشهدی بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی در سال جاری از محل منابع بانکی از 220 میلیارد به 430 میلیارد ریال افزایش یافته است.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: 19 درصد خانواده های تحت حمایت این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند که ایجاد شغل و توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی آنان در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است و کمیته امداد از طریق ایجاد مشاغل خرد و خانگی در این زمینه گام برداشته است.
مشهدی افزود: خانه ملت یک و نیم میلیون دلار برای کمک به اشتغال روستاییان تصویب کرده که از این مبلغ سهمی به محرومان در نظر گرفته می شود.
وی، شناسایی استعدادها و علایق خانواده های تحت حمایت توسط مشاوران با ارائه خدمات آموزش شغلی و مهارت های فنی رایگان، کمک به ایجاد فضای اشتغال برای طرح های در دست اجرا، تسهیل فرایند دریافت پروانه ها و مجوزهای شغلی و پرداخت وام از محل تسهیلات بانکی را مهمترین مراحل فرایند ایجاد مشاغل خرد و خانگی عنوان کرد.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.