مرادعلی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه فضای سبز کلانشهر اراک به ازای هر نفر 22 و 57 صدم متر مربع است و این شاخص در کشور هفت و نیم متر مربع به ازای هر نفر است.
وی بیان کرد: سرانه متعارف و قابل قبول سرانه فضای سبز در شهرهای ایران بر اساس شرایط اقلیمی هفت تا 12 متر مربع است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک ادامه داد: شاخص تعیین شده فضای سبز از سوی سازمان ملل به ازای هر نفر 20 تا 25 متر مربع عنوان شده است.
عباسی عنوان کرد: سرانه فضای سبز در اصفهان 23 و 15 صدم متر مربع، در تهران 15متر مربع و در کرج 6 متر مربع است که در سنجش وضعیت سرانه فضای سبز، اراک به نسبت این کلانشهرها نیز مناسب است.
وی گفت: آلودگی هوا از دغدغه های مهم مردم اراک است و این سازمان همه تلاش خود را برای افزایش سرانه فضای سبز به کار گرفته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک اضافه کرد: وسعت فضای سبز کلانشهر اراک یکهزار و 336 هکتار است که 421 هکتار آن به شکل 125 بوستان است.
عباسی اظهار کرد: بیشتر فضای سبز اراک به صورت نوارهای جنگلی و در منطقه سنجان و کرهرود است و در معرض دید عموم قرار ندارد و انتظار مردم این شهر افزایش فضاهای سبز در قالب پارک و بوستان است که این مهم نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد و از برنامه های اولویت دار شورای اسلامی دوره پنجم نیز است.
وی گفت: کمبود منابع آبی یکی از مشکلات مهم در اراک است و تدابیر ویژه ای برای مدیریت این منابع و بهره گیری از آبیاری های نوین در فضای سبز اندیشیده شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افزود: سیستم آبیاری برای فضای سبز منطقه چقا اراک زیر سطحی است و بهره گیری از این نوع آبیاری و به شکل قطره ای بر اساس فازبندی در سایر مناطق شهر از برنامه های مهم این سازمان است.
عباسی تصریح کرد: بی توجهی مردم به فضای سبز اراک نیز از دیگر مشکلات است که با وجود اطلاع رسانی های گسترده در سطح شهر تاکنون این مهم مورد بی مهری است و انتظار می رود مردم در حفظ و توسعه فضای سبز در اراک همکاری خوبی با شهرداری داشته باشند.
اراک مرکز استان مرکزی و یکی از هشت کلانشهر اراک است که در این منطقه 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.