عزیز فیلی عصر دوشنبه در نشست کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک افزود: در این شرایط بیشتر تاکید بر همکاری مردم و رعایت توصیه های بهداشتی است.
وی بیان کرد: منشاء این آلودگی ها گرد و غبارهای داخلی و محلی است که موجب افزایش آلاینده های هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های سنی حساس شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کیفیت هوای اراک در پنج روز گذشته برای گروه های سنی حساس ناسالم بوده است.
سعید محمودی افزود: در این مدت به طور میانگین میزان ذرات معلق در هوا 2 برابر بیشتر از حد مجاز بوده اما وضعیت در شرایط هشدار است و به مرز خطرناک و بحرانی تبدیل نشده است.
وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی این وضعیت تا چند روز آینده ادامه دارد و انتظار است گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران سخت درمان در این روزها در فضاهای باز و شلوغ کمتر تردد کنند و مردم نیز از وسایل نقلیه شخص کمتر استفاده کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در چند روز اخیر بیشتر استان ها و شهرهای کشور با پدیده گرد و غبار همراه هستند که شرایط تعدادی از آنها از مرز بحران گذر کرده است.
در نشست کمیته اضطرار شهرستان اراک مقرر شد آگاه سازی لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی از طریق صدا و سیما و رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود و فعالیت برخی واحدهای تولیدی شهرستان اراک از جمله شن و ماسه در روزهای ناسالم متوقف شود.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 25 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.