عبدالحسین مظفری روز یکشسه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان، شاخص کیفیت هوای قزوین به لحاظ پدیده گرد و غبار صبح امروز 120پی.اس.آی است که برای افراد و گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.
وی با بیان اینکه شاخص 101 تا 150 پی.اس.آی نشان دهنده هوای ناسالم برای گروه های حساس است،تصریح کرد: امروز شاخص هوای ایستگاه شهرستان آبیک با 150 پی.اس.آی برای تمامی سنین ناسالم است.
معاون پایش و سلامت اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین در خصوص منبع آلودگی هوای استان،گفت: منبع بروز ریزگردها از عراق است و ورود آن به کشور موجب ایجاد وزش باد در استان هایی مانند قم می شود و در ادامه با وزش این باد به سمت دشت قزوین، هوای استان آلوده می شود.
مظفری ادامه داد: افزایش بیابان زایی در دشت الله آباد بوئین زهرا و بروز گردو غبار ناشی از افزایش این اراضی از دیگر عوامل زیاد شدن میزان آلودگی هوای استان است.
وی در ادامه به بیماران قلبی،افراد سالمند و کودکان توصیه کرد که تا در هنگام آلودگی هوا از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز و همچنین فعالیت های ورزشی خودداری کنند.
مظفری در پایان از زنان باردار،کودکان خردسال،بیماران آسمی و قلبی و عروقی خواست که امروز یکشنبه از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه پرهیز کنند.
استان قزوین دارای سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.