به گزارش ایرنا، رضا سربندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار به منظور احیا و نوسازی 25 هکتار از بافت های فرسوده فراهان تخصیص شده است.
وی گفت: 15احیای هکتار از بافت های فرسوده در فرمهین و 10 هکتار در شاه آباد است.
سربندی اظهار کرد: ارائه 120 متر جواز و انجام تخریب و آوار برداری به صورت رایگان توسط شهرداری و شورای شهر از جمله اقداماتی است که امسال انجام شده است.
شهردار فرمهین ادامه داد: کل مساحت فرمهین 450 هکتار است که با توجه به نو بودن بافت، مشکل حاشیه نشینی و سکونتگاه غیر رسمی در این شهرستان وجودندارد.
سربندی خاطرنشان کرد: عمده ترین بافت فرسوده فراهان در شاه آباد و فرمهین است و هزینه احیای آن بر مبنای برنامه هدفمند از منابع داخلی شهرداری تامین می شود.
وی، ارائه 200 میلیون ریال تسهیلات بدون بهره توسط بانک های عامل را از اقدامت موثر در راستای احیای بافت های فرسوده در فراهان عنوان کرد و گفت: 10 مورد تخریب و آوار برداری 10 در بافت فرسوده فراهان از اقداماتی است که امسال انجام شده است.
شهردار فرمهین اظهار کرد: تجهیز و تکمیل پارک محله ای بافت قدیم فرمهین، نوسازی (استخر منبع تامین آب کشاورزی) بافت قدیم شاه آباد، جدول گذاری و سنگ چینی جوی های بافت قدیم و آسفالت معابر باقی مانده از اقدامات در دست اجرای شهرداری در سطح فراهان در سال جاری است.
سربندی هدف از احیای بافت های فرسوده فراهان را آراستگی و زیبا سازی شهری عنوان کرد و افزود: دولت نیز با فراهم کردن امکانات در شهرهای کوچک می تواند در راستای تعهد مردم به محل زندگی و جلوگیری از مهاجرت گام های اساسی بردارد.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین است که خنجین به عنوان مرکزیت این شهرستان 28 هزار و 994 نفر جمعیت دارد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.