به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین، افزود: پیام غدیر فقط مختص به شیعیان نیست بلکه جامعه بشری با آن دست رد بر سینه شرک، کفر، نفاق، ظلم و ستم می زنند و اختلافات بین مذاهب، فساد ، تبعیض ، بی بندباری ،تبعیض نژاد و جنایت از بین می رود.
وی اظهارکرد: جهان اسلام شیفته پیام غدیر خم است و بیشتر مسلمان دریافته اند که فرهنگ غدیر قادر به مقابله با ظلم، ستم ، استبداد و استکبار است.
حجت الاسلام حسینی افزود: واقعه غدیر تنها متعلق به مذهب تشییع نیست و یک رخداد مهم در جامعه اسلامی است که انتقال و تبیین مفاهیم دینی و پیام فرهنگی آن، آثار بزرگی در پی دارد.
وی گفت: آموزه های تاریخی، اسلامی، قرآنی، عبادی و سیاسی غدیرخم باید در قالب برنامه های پرمحتوی برای مردم بیان شود تا درک بالا از اسلام ناب محمدی نهادینه شود.
امام جمعه خمین خمین، محول کردن رسالت هدایت و امامت مسلمین بعد ازرسول الله به حضرت امیرالمومنین (ع) را هدیه خداوند به جامعه بشریت دانست و افزود: علما، دانشمندان و دین شناسان باید برای معرفی و ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه از همه اعیاد، ولادت ها و شهادت ها باید درس گرفت، افزود: مجالس عید، جشن های ولادت و آیین های سوگواری باید در راستای شناخت عمیق تر ائمه باشد و از این محافل و مجالس باید نهایت استفاده را برای درک وشناخت عمیق تر ائمه به کار برد.
خطیب جمعه خمین در ارتباط با رویداد تاریخی جمعه سیاه 57، یوم الله 17 شهریور و کشتار وحشیانه مردم به دست رژیم شاهنشاهی، گفت: قیام 17شهریور یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی است.
حجت الاسلام حسینی افزود: یوم ‏الله 17شهریور از نمادهای مقاومت، شجاعت و ایستادگی ایرانیان در حکومت پهلوی و جمعه سیاه، بیانگر جنایت‏های شاهنشاهی و اعمال ضداسلامی و غیرانسانی رژیم پهلوی است که با عنوان آزادی و استقلال کشور، در مسیر حذف دین از جامعه دینی می ‏کوشید.
وی تصریح کرد: این جنایت های وحشیانه مردم ایران اسلامی را از اهداف خود دور نکرد بلکه بر روی آرمان ها و اهداف خود بیشتر پافشاری کردند.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به حادثه 11سپتامبر و انفجار برج های دوقلو سازمان تجارت جهانی در نیویورک اشاره کرد و گفت: این حادثه نه تنها از قدرت و نفوذ مسلمانان کم نکرد بلکه بر قدرت آنان افزود و آمریکا را ضعیف تر کرد.
حجت الاسلام حسینی افزود :انفجار برج های دوقلو کار بسیار مشکوکی بود که طراح آن آمریکا و صهیونیست بود و هر چه زمان از آن می گذرد دست داشتن آن ها در این حادثه روشن تر می شود.
وی بیان کرد :کشورهای مختلف اسلامی و گروهک هایی نظیر القاعده ،حماس ومسلمانان را علت این حادثه معرفی کردند و با این بهانه نقشه خاورمیانه بزرگ را طراحی کردند.
حسینی افزود :از آن پس آمریکا توانست به بهانه حفظ امنیت خود و جلوگیری از اقدامات تروریستی به سایر نقاط جهان به ویژه کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و افغانستان لشکرکشی کند و جنگ هایی نابرابر علیه مردم بی دفاع این کشورها به راه اندازد و از این طریق خود را حامی حقوق بشر و دموکراسی و ضد تروریست نیز معرفی می کنند.
وی بیان کرد د: به خواست خداوند عکس این قضیه اتفاق افتاد و بیداری اسلامی ثابت کرد مسلمانان و آزادی خواهان روز به روز قدرتمند و با نفوذ تر می شوند.
امام جمعه خمین گفت: جبهه مقاومت هر روز پیروز تر می شوند و گروهک های داعشی تضعیف و به یاری خداوند بساط جنایت آن ها برچیده خواهد شد.
وی به حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا پرداخت و گفت: این کشتار وحشیانه دل هر انسان آزاده‌ای را به شدت متألم می‌سازد.
خطیب جمعه خمین گفت: کشتار روزانه و سازمان یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد و از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی است .
وی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشری که کور و کر هستند و با با بی‌تفاوتی نظاره گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هستند.
در پایان آیین نماز جمعه این هفته خمین نمازگزان این شهر در یک راهپیمایی در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب، استکبار جهانی و عوامل دست نشانده آنان در دولت دیکتاتور میانمار و بودائیان افراطی، اقدام ددمنشانه و کشتار وحشیانه مسلمانان این کشور را به شدت محکوم کردند.
مردم زادگاه معمار کبیر انقلاب با پیمودن مسیر مصلی امام خمینی(ره) تا میدان انقلاب در مقابل برخورد چندگانه سازمان های بین المللی که در مواجهه با این کشتار بی رحمانه سکوت اختیار کرده اند، اعلام انزجار کردند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد و در 2 شهر آن نماز جمعه برگزار می شود.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.