به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: هماهنگی ها لازم برای برپایی دعای عرفه و بهره مندی مردم از این دعای پر فیض در این استان اندیشیده شده است.
وی بیان کرد: آیین دعای عرفه در شهرستان اراک در امامزادگان محمد عابد (ع)، آمنه خاتون (س) و عبدالله (ع) برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: نماز عید قربان نیز در 27 مکان این استان اقامه می شود.
حجت الاسلام حسینی اراکی عنوان کرد: پیش بینی شده جشن ولایت علوی نیز در 70 بقعه این استان برگزار شود.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشن تعظیم شعائر و اعیاد اسلامی، ایجاد فضای جشن و سرور و شادی، تبیین و تبلیغ فرهنگ و پیام غدیر و پاسخگویی به شبهات، جذب حضور حداکثری گروه ها و اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه و تجلیل و تکریم امامزادگان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: کاروان شادی در جشن ولایت در چهار شهرستان این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: مسیر این کاروان در شهرستان اراک در 17 شهریورماه جاری با حضور سادات و خادمان امامزادگان محمد عابد(ع)، آمنه خاتون (س) و عبدالله (ع) از میدان شهدا به سمت این امامزادگان، در شهرستان ساوه از امامزاده سید ابورضا (ع) به سمت امامزاده سید علی اصغر (ع)، در تفرش از میدان الی شهر به سمت امامزاده محمد فم (ع) و در دلیجان در امامزادگان حوریه (س) و کاظم خاتون (س) در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در دهه ولایت، 14 ایستگاه واقف باشیم، 11 ایستگاه خیمه معرفت برپا می شود و در این ایام آیین دهه ولایت در 41 بقعه برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: آیین عقد اخوت در 27 مکان، میثاق نامه ولایی در 35 بقعه، تجلیل از سادات در 21 بقعه، خطبه خوانی غدیر در 37 مکان، نمایشگاه غدیر در 25 بقعه، شعر خوانی آیینی در 38 امامزاده، مدیحه سرایی در 66 امامزاده، همایش بانوان ولایی در 15 امامزاده و آیین شب عید غدیر در 51 امامزاده این استان برپا می شود.
پنج هزار و 503 موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده و در این استان
264 امامزاده وجود دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.