به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات که به مناسبت دهه کرامت، میلاد خجسته کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام رضا(ع) برگزار شد، 234 نفر در رشته های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء، قرائت تحقیقی، قرائت ترتیل، رشته اذان و رشته دعا خوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در رشته حفظ کل بخش برادران، رضا نادری از شازند رتبه نخست را به دست آورد و محسن بیات و محمد آسنجرانی از اراک به ترتیب مقام دوم و سوم این رشته را به دست آوردند.
در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم مرتضی سعیدی، سید محسن میر اکبری و حسن یعقوبی به تریب اول تا سوم شدند.
در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم سجاد اسکندری از اراک اول، بهرام جهانشاهی از خمین و رضا محسن آبادی از اراک به ترتیب دوم و سوم شدند.
در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم سید رضا میرهاشمی از ساوه، فرزاد درویشی از اراک و علی کمان کش از خمین به ترتیب مقام اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
در رشته قرائت تحقیقی مجید جیرایی اول شد و محمد جلیلیان از ساوه و علی مولایی از تفرش به ترتیب دوم و سوم شدند.
در رشته قرائت ترتیل قرآن کریم محمد محمدی از اراک مقام نخست این قسمت را به خود اختصاص داد و مهیار قاسمی از اراک و حمید باباجانی از ساوه به ترتیب دوم و سوم شدند.
در رشته اذان نیز حمید محمدی و مسعود شریفی از اراک مقام اول و دوم را به خود اختصاص دادند و ابوالفضل خدنگ از ساوه سوم شد.
ابراهیم احمدی از زرندیه، سید عباس میرجعفری از دلیجان و حسن دهقانی از تفرش به ترتیب مقام اول تا سوم رشته دعاخوانی برادران را به دست آوردند.
در رشته حفظ کل خواهران این دوره از مسابقات نیز شکوفه صباغی و فهیمه جفرسته از اراک به ترتیب اول و دوم شدند و راضیه شریفی از خمین سوم شد.
در رشته حفظ 10 جزء زهرا محمدی از خمین مقام اول را به دست آورد و معصومه پویا از اراک و زهرا عباسی از خمین به ترتیب دوم و سوم شدند.
در رشته حفظ پنج جزء شیما مومنی و فاطمه نوروزی از اراک به ترتیب اول و دوم شدند و لیلا حسینی از دلیجان سوم شد.
عادله شیخی و فاطمه قاری از اراک و طاهره ملایری از آشتیان به ترتیب نفرات اول تا سوم رشته قرائت تحقیقی را به دست آوردند.
در رشته قرائت ترتیل، محدثه مومنی و شیما احمدی از اراک اول و دوم شدند و مهدیه قاسمی از خمین سوم شد.
در رشته دعا خوانی خواهران نیز مریم غلامی از اراک و طیبه کاظمی از اراک به ترتیب مقام اول و دوم را به دست آوردند و فاطمه مومنی از دلیجان سوم شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در همایش تقدیر از برترین های چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی این استان گفت: برترین های این مسابقات به مسابقات کشوری این دوره از مسابقات که شهریور امسال در ارومیه برگزار می شد راه می یابند.
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی از برگزاری مسابقات قرآنی سراسری جمهوری اسلامی ایران سال آینده در استان مرکزی خبر داد و افزود: سال آینده استان مرکزی میزبان 30 استان کشور برای برگزاری این دوره از مسابقات است.
وی ادامه داد: 24 شهریور ماه پرچم مسابقات قرآنی به عنوان میزبان بعدی این دوره از مسابقات تحویل استان مرکزی می شود.
وی گفت: آغاز عملیات اجرایی آکادمی بزرگ قرآنی مرکز فرهنگی سید الشهدا از برنامه این اداره کل در استان مرکزی است.
در پایان این همایش از نفرات برگزیده استان مرکزی در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور که سال گذشته برگزار شد با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه، معاون هاهنگی امور عمرانی استان مرکزی و برخی از مدیران این استان تقدیر شد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.