به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز سه‌شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در روستای خانک تفرش، افزود: سرفصل ها و مفاد اقتصاد مقاومتی محوریت غلبه بر مشکلات و مسیرسازی در توسعه اقتصادی را در خود دارد و تحقق آن تکلیف اساسی تمامی مسئولان است.
وی اظهار کرد:ساماندهی مشکلات اقتصادی و رونق بخشی به اقتصاد مولد روستایی با روان سازی مراحل اداری از تکالیف مهم در سند اقتصاد مقاومتی است که به بار نشستن نتایح آن در روستاها مهاجرت معکوس و سامان معیشت مردم را در پی خواهد داشت.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدیریت اصولی و هدفمند منابع و به کارگیری روش های خلاق در راهبری امور اقتصادی استان به ویژه اقتصاد روستایی با توجه به محدودیت منابع آبی و معضلات موجود موضوعی است که باید با حساسیت و جدیت در برنامه ها لحاظ شود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: بیکاری و معضلات معیشتی تاثیر خود را در حوزه اجتماعی و دامنه آسیب ها نشان می دهد بنابراین تکیه بر رونق اقتصادی موضوع اولویت داری است که همه بخش ها باید در آن مشارکت آگاهانه و هدفمند داشته باشند و سهم خود را ادا کنند.
فرماندار شهرستان تفرش در این نشست گفت: مقاوم کردن اقتصاد کشور دربرابر مخاطرات بیرونی و چالش ها با برنامه ریزی قابل تحقق است و برای این منظور توانمندسازی و باروری ظرفیت های داخلی باید در دستور کار باشد.
علی میرزایی افزود: تشکیل نشست های اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی خلاقیت و ابتکاری است که در لایه های روستایی به بروز تحرک در کار و انرژی مضاعف در مدیران می انجامد.
وی اظهار کرد: 35 نشست اقتصاد مقاومتی با 95مصوبه در سال گذشته در این شهرستان برگزار شده که و83 مصوبه آن اجرایی شده است.
فرماندار تفرش بیان کرد: روش های نوین در تولید و تهیز شدن به دانش و تجارت مدرن ضرورت اقتصاد است و در این راستا باید دایره توانمند سازی گسترده شود.
میرزایی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی و عبور از روش سنتی را ضرورت این بخش در تفرش عنوان کرد.
وی گفت: 212 رشته قنات در تفرش وجود دارد که 100 رشته آن در آستانه تخریب و در شرایط بحران به سر می برند ونیاز به لایروبی دارند.
گاز رسانی به روستاهای کندج، خانک، دیزج، آبراه در و جلایر از محل منابع داخلی شرکت گاز استان با صرف 56 میلیارد و 922میلیون ریال تامین شده است.
برای گاز رسانی به این روستاها 46هزار و 500متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی اتیلن و فولادی اجرا شده است که برای 750 خانوار بهره مند و با جایگزینی گاز یک میلیون و 500 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی خواهد شد.
ایجاد لکه صنعتی در شهرها، ارائه مجوز تولید کارگاه عرقیات گیاهی، جمع آوری زباله و پسماند و رفع مشگلات اینترنتی نیز از جمله مصوبات این نشست بود.
شهرستان تفرش به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از 24 هزار نفر در 85 کیلومتری شمال شرق مرکز استان و همچنین 200 کیلومتری پایتخت واقع شده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.