به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته آشتیان ضمن تبریک هفته دولت افزود: دولت تدبیر و امید با پشتوانه رهبری معظم، ملت و مجلس دور جدید فعالیت خود را آغاز کرده و باید با تمام توان مدیریت جهادی در پیشبرد برنامه های اقتصادی و راهبردهای توسعه ای داشته باشد.
وی بیان کرد: دولت با سوگیری اخلاقی، دینی و عدالت محور و در سایه برنامه و عقلانیت می تواند در عرصه خدمت بدرخشد و تمامی ارکان نظام نیز آماده اند تا فرزندان کشور را در بدنه دولت یاری دهند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با فعالان فرهنگی گفت : بارها رهبر معظم انقلاب برداشتن روحیه دینی و انقلابی توصیه جدی فرمودند و امروز مهمترین وظیفه تقویت روحیه دینی و انقلابی در جوانان است.
امام جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: جوانان کشور امروز در معرض تبلیغات دشمن قرار دارند و باید راه درست را به آنان نشان داد تا از میان این قشرا افرادی مثل شهید حججی تربیت شوند.
حجت الاسلام نیشابوری ادامه داد: مجلس با رای اعتماد به کابینه دولت نهایت همراهی را داشته و اکنون نوبت خدمت خانواده دولت است.
وی عنوان کرد: همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند مشکلات کشور را حل کنند و دولت نیز برای کارآمدی اقتصاد و عمل به وعده هایش باید برنامه جدید و تلاش مضاعف داشته باشد.
امام جمعه آشتیان گفت: جهت گیری مهم دولت باید بر تسهیل زندگی مردم باشد و فعال کردن روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر تکالیف اولویت دار دولت است.
حجت الاسلام نیشابوری خاطرنشان کرد: دولت باید در تمام برنامه ها به سند چشم انداز عمل کند چرا که این سند برای پیشرفت کشور باارزش و مهم است.
وی ادامه داد:گشایش اقتصادی و ایجاد غنا در کشور و رفع مشکلات و اصلاح امور اقتصادی، فقر زدایی و روان کردن کار اقتصادی ، ارتقای فرهنگ ، فکر و عمل دینی و وجدان کاری از موضوعاتی است که همه باید برای تحقق آن در کنار دولت بکوشیم.
امام جمعه آشتیان در بخشی از سخنانش روز عرفه را تبریک گفت و افزود: عرفه از ایام الله است و باید به آن اهمیت داد روز عرفه روز عبادت و نیایش به درگاه الهی و روز نزول بارش رحمت و مغفرت و عفو عمومی است.
حجت الاسلام نیشابوری همچنین از فعالیت شورای اسلامی شهر و روستاها در دوره چهارم تشکر کرد و گفت: اعضای جدید شورای شهر با همدلی و صمیمیت و با استفاده از صاحب نظران مشکلات شهر را اولویت بندی و با برنامه حرکت کنند و برای مدیریت شهری باید از فردی کارآمد و متعهد و متخصص و دلسوز استفاده شود.
وی افزود: اولویت در فعالیت های شوراهای اسلامی باید بر شتغالزایی و راه اندازی صنایع کوچک و زود و بازده با پیگیری شورا اقرار گیرد و بهبود عمران و منظر شهری و توسعه فضاهای تفریحی و فعالیت های مذهبی و ورزشی و استفاده از فرصت گردشگری شهرستان از دیگر تکالیف مهم آنان است.
نماز عبادی سیاسی جمعه در استان مرکزی در 33 نقطه شهری برگزار می شود.
آشتیان از شهرستان های 12گانه استان مرکزی است که به داشتن نخبگان و فرزانگان شهرت دارد.
6013/7114/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.