به گزارش ایرنا، دکتر بابک عدلی شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک در اراک، افزود: پیگیری حقوق صنفی پزشکان از وظایف ذاتی نظام پزشکی است و هر خدشه به استقلال این نهاد پیامدهای جدی به همراه دارد.
وی گفت: نظام پزشکی استان در چهار سال گذشته توانست شعبه ویژه پزشکان در دارایی را به ثمر بنشاند و با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات برطرف شد..
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور رسیدگی تخصصی به امور قصور پزشکی با همراهی حوزه قضایی شعبه ویژه پزشکان در دادسرا تشکیل شده است که این مهم نیز سبب شده که از پراکنده کاری و ارجاع احکام به شعب غیرتخصصی با امور سلامت جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: در بسیاری از شهرها طبق قانون عوارض برای مطب ها بر مبنای حکم دیوان عدالت اداری صادر می شود اما در اراک با شهرداری توافق هایی انجام شده که این مسئله هنوز اجرایی نشده است.
دکتر عدلی توضیح داد: تمهیداتی اندیشیده شد تا پزشکانی که در حوزه دولتی، تامین اجتماعی و نهادهای دیگر شاغل نیستند زیر چتر بیمه قرار بگیرند و سوابق بیمه برای آنان منظور شود.
وی گفت: قطعه زمینی به وسعت 2 هزار و 500 متر مربع در نزدیک بیمارستان سینا با پرداخت چهار میلیارد و 300 میلیون ریال تهیه شده که امید است هیات مدیره جدید نظام پزشکی استان برای ساخت آن و استقرار امکانات رفاهی و صنفی پزشکان در آن جدیت داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: دستهایی در کار است که جایگاه و حرمت و شان جامعه پزشکی را خدشه دار و این قشر نجیب و زحمتکش را تضعیف کند که اجازه این امر هرگز داده نخواهد شد.
دکتر حسن طاهراحمدی افزود: اگر جامعه پزشکی آسیب ببیند در حقیقت مردم و چرخه درمانی استان آسیب می بیند و مطالبه بحق جامعه پزشکی از نمایندگان مجلس و مسئولان این است که از ضربه ها و تهدیدهای سیاسی علیه این قشر جلوگیری کنند.
وی توضیح داد: همه باید کمک کنیم که شان و قداست جامعه پزشکی حفظ شود.
وی گفت: مشارکت پزشکان درفرآیند انتخابات نظام پزشکی که به تازگی برگزار شد در استان 25 درصد نسبت به دوره قبل بیشتر بود که این نشانگر اهمیت جایگاه صنفی برای شاغلان آن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: نظام پزشکی می کوشد در دوره جدید فعالیت با همه قوت از بخش خصوصی حمایت قاطع داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: حوزه سلامت از بخش های مهم و زیربنایی است و سرمایه گذاری و حمایت این بخش در اولویت امور مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سید مهدی مقدسی افزود: نمایندگان در خانه ملت پیگیری و نظارت اصولی مطالبات جدی حوزه سلامت و درمان را حق مسلم مردم می دانند و با قاطعیت این مهم را تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال می کنند.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: رای قاطع خانه ملت به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت به عنوان دومین رای اعتماد دولت نشان از این دارد که مسائل سلامت برای مجلس بسیار با اهمیت است.
دکتر علی اکبر کریمی افزود: اراک در حوزه پزشکی چهره های ماندگار زیادی دارد که مردم همواره قدردان آنان هستند و نامگذاری چندین خیابان با نام پزشکان در اراک کمترین کاری است که صورت گرفته است.
در این آیین ضمن برگزاری برنامه های شاد و متنوع از پیشکسوتان و پزشکان برتر در رشته های مختلف تجلیل شد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی ، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه فعالیت دارد.
در حال حاضر 698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یکهزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

6013/7114/خبرنگار:شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.