به گزارش خبرآنلاین ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در مراسم آغازین این دوره آموزشی گفت: آموزش به ویژه برای نیروهای اجرایی شرکت نقش بسزایی درارتقای مهارت و دانش همکاران دارد.
مهندس محمد اله داد ،حفاظت از پرندگان،بهبود مبلمان شهری،کاهش پیک مصرف،حذف شاخه زنی درختان،جلوگیری ازآسیب های زیست محیطی با کاهش ورود آلاینده ها و صرفه جویی در مصرف سوخت ،بهبود ولتاژ و افزایش کیفیت برق تحویلی را از جمله مزایای کابل های خودنگهداربرشمرد.
وی با بیان اینکه در کابل های خودنگهدار امکان اخذ انشعاب غیرمجاز به حداقل می رسد اظهار کرد: صرفه جویی انرژی و کاهش تلفات فنی و غیرفنی،کاهش خاموشی ها وافزایش ایمنی از دیگر مزایای کابل های خودنگهداراست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد:شهرستان محلات با اجرای پروژه ۱۰۵کیلومتری تعویض سیم با کابل خودنگهدار به عنوان اولین شهر کابلی در سطح کشور با حضور معاون وزیر نیرو افتتاح شد
مهندس اله داد بااشاره به اینکه سیم های مسی براثر بارندگی ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشی طولانی مدت می شوند،افزود: اما این مشکل درکابل های خودنگهدار مرتفع شده است.
وی بابیان اینکه استفاده از کابل خودنگهدار در شرکت های توزیع برق به اقتصاد صنعت برق کمک خواهد کرد،افزود: تبدیل سیم به کابل در سطح استان از اهداف استراتژیک شرکت است.
"مهندس حبیب اسماعیلی " یکی از اساتید ومتخصصان صنعت برق کشور نیزدر این دوره آموزشی گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی،کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، ، امکان نصب خط جدید کابل خود نگهدار در کنار خط قبلی بر روی یک تیر،امکان زیباسازی شهری با مخفی کردن کابل های خود نگهدار با عبور دادن کابل از روی دیوار و یا مخفی کردن آن در کانال های مخصوص و افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارتها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی از جمله مزایای کابل های خودنگهدار است.
وی خاطرنشان کرد:تکنولوژی استفاده از کابل خودنگهدار در سال ۱۹۷۰میلادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار گرفت.
براساس این گزارش ،مشخصات فنی و ساختار کابل های خود نگهدار، آشنایی با تجهیزات و یراق آلات شبکه های کابل خودنگهدار، روش های اجرایی احداث این نوع شبکه و مقایسه های فنی و اقتصادی شبکه های کابل خودنگهدار با شبکه سیم مسی از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.
گفتنی است ،این دوره آموزشی طی چهار روز در دو فاز عملی و تئوری برگزار خواهد شد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714552
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.